FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Végre korszerűsítik a legveszélyesebb másodrendű főutat
|
|
Több mint tízéves huzavona után végre korszerűsítik a Debrecen és Mátészalka közötti 471-es számú főutat, amely az ország legveszélyesebb másodrendű főútvonala - közölte Simon Miklós, az érintett Nyírbogát polgármestere, a Fidesz országgyűlési képviselője szerdán Nyíregyházán. |
|
Létrehozva: 2009. december 9., 13:42 | Utoljára frissítve: 2009. december 9., 13:43 |
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumtól kapott hivatalos tájékoztatás alapján a 72 kilométer hosszú utat 2011-12-ben korszerűsítik európai uniós forrásból - mondta sajtótájékoztatóján az ellenzéki politikus. Hozzátette: a szatmári és a beregi tájegységet az Észak-alföldi Régió központjához, Debrecenhez kötő úton az utóbbi tíz évben átlagosan minden két kilométeren történt egy halálos, egy kilométerenként pedig két súlyos sérüléssel járó közlekedési baleset.
Az önkormányzati vezető tájékoztatása szerint a Közlekedés-fejlesztési Tervtanács október végén hozta meg határozatát a 471-es számú főút fejlesztésére. Az út debreceni szakaszán kétszer két sávot alakítanak ki, Hajdúsámsonnál elkerülő útrész épül, míg a további szakaszokat szélesítik, a balesetveszélyes csomópontokat, útkanyarulatokat és vasúti átjárókat korszerűsítik. A burkolatot pedig végig 11,5 tonnás teherbírásúra erősítik. Emellett Nyírbogát területén teljes műszaki tartalmú útrehabilitációt hajtanak végre.
A beruházás ütemezése - folytatta Simon Miklós - igazodik az uniós fejlesztési programok eljárásrendjéhez. Így előkészítik a támogatási pályázatot és közbeszerzés keretében megkezdődik a tervezés. Az építkezés indítása mindezek alapján 2011 első felében várható, s a munkálatokat 2012-ben fejezik be.
Az országgyűlési képviselő, polgármester reményét fejezte ki, hogy "nem választási kampányfogás a főút rendbetételének ígérete". Ugyanakkor hozzáfűzte, hogy "a fejlesztés kikényszerítése a társadalmi nyomás eredménye", hiszen a főút mentén fekvő tíz településen tavaly több ezer aláírás gyűlt össze a rekonstrukció követelésére. Emellett idén, az év elején Hajdúsámsonban, Nyíradonyban és Nyírbogáton tüntetést is szerveztek azért, hogy az útberuházás visszakerüljön az országos közútfejlesztési koncepcióba, ahonnan - mint mondta - nem tudni miért, 2006-ban törölték.