Hozzátette: számos vonalon a BKV nem tudja tartani az egyébként 5-9 perces járatsűrűséget, s csak félóránként járnak a buszok. A Gellért-hegyen közlekedő 27-es buszok jelentős része szintén meghibásodott; négyből három busz nem közlekedik.
Vitézy Dávid kiemelte, hogy a rendszerváltás óta nem volt ilyen magas a napi meghibásodások száma. A BKV autóbuszainak átlagéletkora 16 év, de vannak 24 éves buszok is a forgalomban, ezek most érték el teljesítőképességük határát - mondta.
Hangsúlyozta, hogy a helyzetet mindenképpen kezelni kell, vagy a karbantartás megerősítésével, vagy flottabérléssel. Arra - mint fogalmazott - remény sincs, hogy a társaság lecserélje a járműparkot, mert erre nem kaptak pénzt sem a fővárosi önkormányzattól, sem a kormánytól.
Mezei László, a BKV fődiszpécsere az MTI megkeresésére azt közölte, hogy csütörtök reggel az 1177 buszból 1166-ot "kiadtak" a forgalomba, a meghibásodások számáról azonban nem volt pontos információja. Annyit mondott, hogy sok busz érkezik vissza a garázsokba műszaki hibával.