FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat Nyomtatás
Ablak bezárása
Nem érdemes várni a BKV buszaira?
A BKV szerint 150, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a szakszervezet szerint pedig több mint 250 autóbusz nem indult el kedd reggel a fővárosban. A közlekedési társaság tájékoztatása szerint hét óra körül már minden vonalon járnak autóbuszok, de azt ajánlják az utasoknak, hogy ha lehet, válasszák a kötött pályás járműveket.
Létrehozva: 2010. január 5., 08:27 | Utoljára frissítve: 2010. január 5., 10:03

Több mint 250 autóbusz nem indult el időben kedd hajnalban - mondta a Független Hírügynökségnek Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője. Reggel fél hatig egyáltalán nem jártak a 16A, 27, 53, 58, 102, 112 és 123A jelzésű buszok, több vonalon pedig késések, kimaradások voltak. Az újpesti és óbudai garázsból induló járatoknál nem volt fennakadás, de a cinkotai, a dél-pesti és a kelenföldi garázsból csak alig indultak el a kocsik. Vitézy Dávid hozzátette: egyedi intézkedésekre lenne szükség, amelyekkel enyhíteni lehetne a jelenlegi problémákon. Példaként a járatok átszervezését, a gyorsjáratok menetrendjének megváltoztatását és az utasok tájékoztatását említette.

Nemes Gábor szakszervezeti vezető azt mondta: a Hamzsabégi úti és cinkotai garázsban 60-70, a dél-pestiben pedig 80-100 autóbuszvezető vár arra, hogy járművet kapjanak. A buszokkal különböző, valós problémák vannak: sok esetben a fűtés romlik el, nincs feltöltve a hűtőfolyadék, nem működnek az ajtók vagy éppen be vannak törve a tükrök. Hozzátette: félretájékoztatás, hogy a buszsofőrök több pénzt kérnek, mint amennyit eddig kaptak, csupán kevesebbet nem szeretnének keresni.

Nem indultak el

A BKV fődiszpécsere elmondta: reggel körülbelül 150 járat nem indult el időben, de átcsoportosításokkal sikerült megoldani a járatkimaradásokat. Azok a járatok, melyek reggelente 7-8 percenként járnak, most 10-15 percenként követik egymást.

Mint ismert, a szakszervezetek egy része és a BKV 2009 végén nem tudott megállapodni az új kollektív szerződésről. Az érdekképviseletek szerint a cég túl sokat akar megvonni tőlük, a BKV szerint viszont növekedne egy átlagos dolgozó bére.

A szakszervezetek képviselői már korábban felhívták a sofőrök figyelmét, hogy kollektív szerződés híján változnak a forgalomba állás szabályai. Az érdekképviseletek szerint a sofőrök csak betartják a munkáltató, vagyis a BKV által előírt szabályokat. A kocsiátadás idejét eddig a kollektív szerződés határozta meg, de annak hiányában most mások a szabályok. Ezek alapján minimum 65 pontot kell ellenőrizni egy buszon a forgalomba állás előtt. Ezeket végigvizsgálják, és ha hiba van, másik járművet kérnek.