FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat |
Nyomtatás Ablak bezárása |
A jövőben is akadozhat a buszforgalom
|
|
Állandósulhat a jelenlegi tömegközlekedési helyzet a fővárosban, így a jövőben is akadozhat a buszforgalom - mondta Nemes Gábor, a BKV-s szakszervezetekből alakult sztrájkbizottság szóvivője kedden az MTI-nek. A közlekedési vállalat szerint a probléma csak átmeneti. |
|
Létrehozva: 2010. január 5., 10:01 | Utoljára frissítve: 2010. január 5., 10:44 |
A szóvivő közlése szerint a fővárosban naponta közlekedő 1200-1300 autóbusz közül azért hiányzik átlagosan mintegy 150-200, mert az alkalmazottak kollektív szerződés hiányában a munka törvénykönyve (Mtk.) szerint dolgoznak, és annak minden egyes pontjához, előírásához szigorúan ragaszkodnak. Viszont a buszok műszaki állapotát nem oldja meg a kollektív szerződés, így ha sikerül is megállapodni a céggel, továbbra is hiányozhatnak a járművek a napi forgalomból - tette hozzá.
A szakszervezeti vezető szerint a leggyakoribb problémát a fagyálló és a fűtés hiánya, a törött tükrök és az alkatrészhiány jelenti.
Erős János, a BKV fődiszpécsere az MTI-nek azt mondta: mintegy 150 busz késve, vagy egyáltalán nem közlekedik kedd reggel a fővárosban; a buszok elsősorban Dél-Budán és Dél-Pesten hiányoznak. A fődiszpécser hozzátette, hogy ez már javulás az előző naphoz képest, amikor mintegy 180 busz nem állt forgalomba.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt közölte, hogy kedd reggel 6 óráig 250 BKV-busz késve, vagy egyáltalán nem indult el, emiatt a belvárosban, illetve a főváros déli részén kell számítani járatkimaradásokra.
A BKV átmeneti problémáról beszél
Csak átmeneti probléma a buszforgalom akadozása; amint sikerül megegyezni a szakszervezetekkel, újra normalizálódik a közlekedési helyzet - mondta Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója kedden az MTI-nek. Az igazgató szerint a szakszervezetek "nem legális sztrájkba kezdtek", ezért akadozik a buszközlekedés. Mint mondta: nem igaz az a szakszervezeti érv, amely szerint nincs elég alkatrész a buszokhoz, mivel a műszaki ellátás folyamatos. A jelenlegi helyzetet a cég úgy próbálja kezelni, hogy mintegy 10 százalékkal megnövelték az alvállalkozók számát a buszforgalomban és több műszaki szakembert hívtak be dolgozni - mondta Székelyné Pásztor Erzsébet.