Több esetben a buszgarázsban dolgozók forgalomba küldtek volna olyan buszt, amely műszaki hibás volt, de a kontrollcsoport visszaküldte a járművet a garázsba - közölte Nemes Gábor hozzátéve: ezzel bebizonyosodott az is, hogy nincsenek indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és rongálások sem.
Kifejtette, volt olyan garázs, ahol elfogyott az ablakmosó folyadék a járművekben, és több olyan buszt is forgalomba akartak küldeni, amelyben nem működött az utastérfűtés, de a kontrollcsoport szakemberei visszatartották ezeket a járműveket.
A BKV a "szuper kontrollcsoport" működésének tapasztalatairól az MTI-nek csak délutánra ígért tájékoztatást. A cég kedden közölte, hogy "szuper kontrollcsoportot" hoznak létre a közlekedési káosz mihamarabbi és minél hatékonyabb felszámolására. Feladatuk az autóbuszok műszaki állapotának vizsgálata a forgalomba álláskor és a garázsba visszaállás idején. Ettől az intézkedéstől az indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és az esetleges rongálások csökkenését várják.
A BKV közleménye szerint szerda reggel fél kilenckor már 13-ra csökkent azon buszvonalak száma, amelyeken a menetrend szerintinél ritkábban közlekednek a buszok.
Továbbra is többet kell várni a 7-es buszokra (7, 7E, 173, 173E), azokon a vonalakon a 4-5 perces követési idő helyett 5-12 percenként közlekednek a járművek.
A 9-es busz 7 helyett 14, a 15-ös 8 helyett 30, a 282E pedig 20 helyett 40 percenként közlekedik. Ritkábban jár - egyebek mellett - a 112-es, 212-es, 85-ös, 67-es és 94E busz is.