A neve elhallgatását kérő szakszervezeti forrás közlése szerint két-két buszsofőrt bocsátottak el a dél-pesti, a kelenföldi és az óbudai buszgarázsból, és több műszaki szakembernek is felmondtak. Az érintettek már szerda délelőtt távoznak a cégtől.
Korábban Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek azt mondta: a kontrollcsoport is azt bizonyította, hogy a műszaki meghibásodások léteznek a BKV buszainál, és több olyan járművet ők irányítottak vissza, amelyeket a műszakiak kiadtak volna a forgalomba.
A BKV kedden közölte, hogy "szuper kontrollcsoportot" hoznak létre a közlekedési káosz mihamarabbi és minél hatékonyabb felszámolására. Ennek feladata, hogy elvégezze az autóbuszok műszaki állapotának vizsgálatát a forgalomba álláskor és a garázsba való visszaállás idején. Az intézkedéstől az indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és az esetleges rongálások csökkenését várják.
A társaság a kontrollcsoport szerda reggeli munkájáról hivatalos közlést délutánra ígért.
Eközben továbbra is fennakadások vannak a BKV-buszok közlekedésében; szerda délelőtt 15 viszonylaton vannak késések.
A BKV közlése szerint a 7-es buszcsalád (7, 7E, 173, 173E) járatain továbbra is nagyobb követési idővel kell számolni, a járművek átlagosan 10 percenként követik egymást. Nagyobb fennakadás van még a 15-ös vonalon is, ahol a menetrend szerinti 10 perc helyett csak 20 percenként közlekednek a járatok. A 282E és 284E jelű buszok 20 helyett 40, a 67-es 15 helyett 30 percenként követik egymást.
Ritkábban járnak még a 16-os, 112-es, 212-es, 85-ös, 32-es és 153-as számú buszok is.
A BKV közlése szerint szerda hajnalban 212, majd a reggeli javítások után már csak mintegy 150 autóbusz nem állt forgalomba a napi forgalomban átlagos 1.200-1.300 járműből.