FIDESZ.HU > Vélemények > Publicisztika |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Osztrák olajMolekulák
|
|
Húsz éve a Mol kútjainál tankolják a magyar állami szervezetek autóit. Most úgy volt, hogy másként lesz. Megtörtént ugyanis az, amit nem sokan vártak. Az az osztrák OMV győzött az üzemanyagtenderen, amelyik nemrég még be akarta kebelezni a Magyar Olaj- és Gázipari (Mol) Nyrt.-t. |
|
Létrehozva: 2010. január 7., 09:02 | Utoljára frissítve: 2010. január 7., 09:40 |
Az OMV akcióját a szocialista kormányzat is ellenséges felvásárlási kísérletnek nevezte. Még törvényt is hoztak - a lex Molt -, hogy ne kerülhessen idegen kézbe a társaság. Csendben tegyük fel a kérdést: elképzelhetőnek tartja bárki, hogy az osztrák állami szervezetek ne az OMV-nél tankoljanak? Ugye nem. Szóval nálunk nyert Ausztria nemzeti olajtársasága, az OMV. Az osztrákok öröme azonban nem lehet felhőtlen. A Bajnai-kormány egy rendelettel ugyanis nemzetbiztonsági okokból kivonta az állami szervezetek nagy részét a tender hatálya alól.
A rendőrség, a titkosszolgálatok, a tűzoltóság, a mentőszolgálat és még vagy húsz szervezet továbbra is csak a Molnál tankolhat. Így megy ez itt, Magyarországon. De menjünk tovább, mert a történetnek vannak cifrább leágazásai is. Kezdjük az üzemanyagkártyákkal! Kormányrendelet ide, kormányrendelet oda, a rendőrségnél és a tűzoltóknál is kiosztották az OMV-s kártyákat. A magyarok leadták a gépjárművek rendszámát - egyes vélemények szerint a titkosszolgálati autókét is -, az osztrákok pedig elkészítették a vásárláshoz szükséges igazolványokat. Az érintettek megkapták azokat a kártyákat, amelyeket nem használhatnak, hiszen ismételjük el, érdemes, nemzetbiztonsági okokból ezek a szervezetek csak a Molnál tankolhatnak. Huhh. Mit lehet erre mondani? Szollár Domokos megpróbált magyarázatot adni a történtekre. A kormányszóvivő közölte, azért osztották ki az OMV-s kártyákat, hogy ha a Molnál nem szolgálják ki az említett szervezeteket, akkor is biztosított legyen az üzemanyag-ellátás. Persze, Domokos. De ha egyszer csak a Molnál tankolhatnak, akkor miképp állhatna elő olyan helyzet, hogy a Mol nem szolgálja ki a rendőröket és a tűzoltókat? Érdekes körülmény az is, hogy az OMV még nem szólalt meg az ügyben.
Mert pályáztak, nyertek, de a húsos falatokat egy tollvonással elvették tőlük. Az OMV-nek maradt az APEH, a minisztériumok meg néhány hivatal. Nem sajnálja senki az osztrákokat, csak hát érthetetlen a hallgatás. És akkor itt van Laboda Gábor MSZP-s honatya. Érdekes figura ő. Egy cégen keresztül üzemeltet egy OMV-s benzinkutat. Laboda vonzódik az olajhoz és a gázhoz, az osztrákokhoz és az oroszokhoz. A töltőállomáson kívül ugyanis a tulajdonában van 12 200 Gazprom-részvény is. A politikus egyébként éppen annak a rendészeti bizottságnak a tagja, amelyik holnapi rendkívüli ülésén tárgyal a botrányos üzemanyagtenderről. Na most Laboda Gábor saját közlése szerint nem lesz ott a testület ülésén. A képviselő pénteken külföldön tartózkodik majd. Ejtsünk végül néhány szót arról is, hogy miért ez a nagy hűhó, miért kellett megszakítani egy húszéves tradíciót. Állítólag százmillió forint megtakarítást hoz majd az országnak, hogy Ausztriát gazdagítja néhány magyar állami szervezet. Három-négy kormányzati Audi ára ez. Ezen a szinten ez nem tétel. A döntéshozók ezzel szemben nem kis bizonytalanságot okoztak a rendőrségnél - az ORFK négy napja nem képes nyilatkozni az ügyben -, a mentőknél, a tűzoltóknál és a többieknél. Vajon kinek és mennyiért érte ez meg? Az olaj nagy üzlet.