A hétfőn hozott döntésre azért volt szükség, mert sajtóértesülések szerint a MÁV a személyszállítási közszolgáltatásból kizárt vonalakon februártól főként a biztosítóberendezések technikai leépítését tervezi, valamint több, feleslegessé vált ingatlant kíván értékesíteni - mondta a politikus. Az alpolgármester a mostani ügy kapcsán jelezte: a karcagi önkormányzat tavaly több ízben ugyanígy, határozatban tiltakozott az akkor még a személyszállítás megszüntetését célzó terv ellen a 103-as vasútvonalon.
Tájékoztatása szerint Hónig Péter közlekedési miniszter a képviselő-testületnek 2009 novemberében küldött levelében takarékossági kényszerintézkedésnek minősítette a személyszállítás 2010-es megszüntetését, és adatokkal is alátámasztotta a 103-as vonal kihasználatlanságát. A levél alapján - idézte az alpolgármester - 2008-ban 319-en utaztak naponta a vonalon, így az átlagos vonatonkénti utaslétszám csak 9,6 embert tett ki. Ezek az adatok azonban nem egyeznek a valósággal, mert a 103-as vonalon 8 vonatpár, azaz naponta 16 vonat közlekedett, így a 319 utast alapul véve vonatonként 19,94 ember volt az átlagos utaslétszám - mutatott rá.
Dobos László kitért arra is, hogy a személyszállítást átvevő Volán-buszok a Nagykunságban néhány helyen nagyon rossz állagú utakon kénytelenek közlekedni, a 3401-es számú, Karcag és Kunmadaras közötti közút például "pokoli módon" nyomvályúsodott. A karcagi önkormányzat tiltakozását kifejező határozatát levélben juttatja el a közlekedési tárca vezetőjének, bízva abban, hogy a vasútvonal üzemszerűen és biztonságosan működtethető marad.