A döntés azért felháborító, mert ezek a szerelvények nem 160 kilométeres gyorsasággal mennek, sebességük jó, ha eléri az óránkénti negyven kilométert - mondta Potápi Árpád János, Bonyhád térségének fideszes országgyűlési képviselője csütörtökön, a cikói vasúti megálló peronján tartott sajtótájékoztatón.
"Hihetetlen, agyrém, hogy ennek ellenére sem állítják meg a vonatot" - fogalmazott a politikus.
A képviselő hozzátette: az aláírásokkal, amelyeket eljuttatnak Hónig Péter közlekedési miniszterhez, azt szeretnék elérni, hogy változtassák meg a menetrendet.
Ferencz Márton, az 1.000 lakosú Cikó független polgármestere a sajtótájékoztatón azt mondta: a MÁV részéről az egyetlen magyarázat az volt, hogy menetidőt spórolnak meg. Mint mondta, az, hogy Cikón és Mórágyon nem állnak meg a vonatok, Alsónánát, Bátaapátit és Kismórágyot, több mint kétezer embert érint hátrányosan.
Megjegyezte: elismerik, hogy nem volt nagy utasforgalom, de úgy szüntettek meg vasúti megállót, hogy nincs autóbusz-csatlakozás a közeli megállókhoz. A MÁV utasforgalmi adatait ismertetve elmondta: 2009-ben átlagosan 17 cikói és 21 mórágyi utas közlekedett a vasúti járatokon.
Garay János, Mórágy független polgármestere szerint a korábban itt megállt nyolc vonatpár helyett megelégednének néggyel is.
A sajtótájékoztató helyszínén összegyűlt mintegy ötven helybeli integetett a 11 óra 15 perckor Bátaszék felől érkező személyvonatnak. A cikóiak az MTI-nek arról számoltak be, hogy a községből jelenleg fél napig tart eljutni Dombóvárra, ahonnan korábban Intercity járattal a leggyorsabban tudták elérni a fővárost.
Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start Zrt. szóvivője az MTI érdeklődésére közölte: a cikói megálló megszüntetéséről szóló döntést a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) hozta meg. A KHEM kommunikációs osztálya később ígért kommentárt.