FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Lebonyolító mérnök nélkül marad a 4-es metró kivitelezése?
|
|
Lebonyolító mérnök nélkül maradhat a 4-es metró kivitelezése áprilistól, mivel nincs több pénz a tevékenységet ellátó Eurometróval kötött szerződés első szakaszára - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság csütörtökön az MTI-vel. Ha nem sikerül megoldást találni, akkor újra leállhat a kivitelezés. |
|
Létrehozva: 2010. március 4., 21:40 |
Az Eurometro Kft. szerződése ugyan 2012-ig szól, de a szerződés 2006-os megkötésekor az első szakasz tervezett véghatárideje 2010 közepe volt. Mivel erre az időre számolták ki a költségeket, a szerződés első szakaszra vonatkozó pénzügyi kerete március végén kimerül.
A projekt elhúzódott és ezzel együtt többletmunkák keletkeztek. A pénzhiányt szerződésmódosítással akarták megoldani, de ezt a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megakadályozta, februári határozatában elutasította a szerződés módosítását és új, nyílt közbeszerzési eljárás lefolytatását írta elő - olvasható a közleményben.
Mint írták, lebonyolító mérnök hiányában a munkákat valamennyi helyszínen le kellene állítani, hiszen nem lesz, aki műszaki ellenőrként a vállalkozók teljesítését igazolja, a számlákat és kifizetéseket jóváhagyja, vagy a munkák minőségét és biztonságát ellenőrizze.
Közleményükben kifejtették, hogy ebben a helyzetben a DBR vagy törvényt sért vagy szerződést szeg. Mivel egyik sem vállalható, most a fővárossal és a kormánnyal egyeztetve keresik a megoldást. Hangsúlyozták, hogy a döntésnek még márciusban meg kell születnie.
Közölték azt is: a DBR hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás keretében akart szerződést módosítani, de ezt a KDB elutasította, mivel szerintük más cég is elláthatja ezeket a feladatokat. A DBR viszont - bár jogilag az lehetséges - műszaki szempontból "elképzelhetetlennek" tartja, hogy az építkezés e szakaszában másik lebonyolító mérnökcsapat vegye át a munkát, amely több ezer munkafolyamatot jelent.
Mint írták, a KDB azért sem engedélyezte a szerződés módosítását, mert a nyílt közbeszerzési eljárás felelne meg az uniós jogszabályoknak. A DBR szerint azonban ez a szerződés már kikerült az EU-s támogatási keretből. A kötelező mérnökszervezet hiánya viszont veszélybe sodorhatja a 181 milliárd forintos támogatást is - hangsúlyozták.
Kitértek arra is: a jelenlegi, 60 százalék feletti készültség miatt a munkák felfüggesztésének a beruházás továbbvitelére nézve "beláthatatlan szerződéses és többletköltség-következményei lehetnek". A DBR - mint hozzátette - továbbra is kitart amellett, hogy a projekt érdekeit kell szem előtt tartania.