A 60,000 jüan támogatásról az ország ipari minisztere tett említést, aki megjegyezte, hogy amennyiben alacsonyabb támogatási összeget irányoznának elő, akkor nem lehetne hatékony az ösztönzési rendszer, hisz a kínai családok számára nem válna elérhetővé az "újenergiás", zöld járművek megvásárlása.
A múlt évben 13 városban, főleg hivatali flottákat érintve már indított egy kísérleti projektet a kínai kormányzat, akkor 420,000 jüanos támogatásért lehetett folyamodni hibrid buszok, illetve 600,000 jüanos támogatásért elektromos és üzemanyagcellás buszok vásárlásához.
Az ipari miniszter szerint a lakosság zöld motorizációja lesz az egyik legfontosabb cél az elkövetkező időszakban, így Kína a elkövetkező három év során 500,000 környezetbarát gépjárművet szeretne az útjain tudni, amelynek elősegítésére az infrastruktúrát is fejleszteni kívánják, például elektromos töltőállomásokat telepítenek.
Mint ismeretes, a német Daimler nemrég kötött stratégiai szövetséget a kínai B.Y.D alternatív meghajtású gépjárművek gyártásában érdekelt vállalattal, aminek értelmében a két cég egy új márkát létrehozva fog elektromos autókat kínálni a kínai lakosság számára. A támogatási rendszer beindítása mindenképp jótékonyan hathat majd az értékesítésekre.