A várhatóan nyár végén induló munkálatok során nyolc kilométer villamospálya, két áramátalakító egység, valamint harmincegy megállóperon épülhet. A költségek 76 százalékát uniós forrásból, 13,5 százalékát kormányzati támogatásból, a fennmaradó részt az önkormányzat saját forrásaiból fedezik - mondta a sajtótájékoztatón a polgármester.
Az Európai Bizottság által - elsőként a hazai nagyprojektek közül - 2008 decemberében támogatott 2-es villamosprojekt kivitelezői szerződését február 24-én írta alá a városi önkormányzat és az ATK-Debrecen Konzorcium. Az összesen 17,5 milliárd forintos uniós támogatást felhasználó projekt keretében 18 új villamoskocsi is készül, illetve megújul a Petőfi téri villamos-végállomás és az üzemeltető DKV Zrt. járműtelepe.
Pajna Zoltán, a város fideszes alpolgármestere az MTI-nek elmondta: a Közbeszerzési Döntőbizottságnál a két alulmaradt pályázó megtámadta a villamoskocsik gyártására kiírt tender végeredményét. Az alpolgármester közlése szerint azonban a győztes spanyol céggel folytatódik a szerződéskötés előkészítése.
A debreceni 2-es villamos a tervek szerint 2013-ban áll forgalomba.