Az Európai Bizottság a múlt héten olyan szabályokat fogadott el, melyek megkönnyítik a hajóval utazóknak, illetve a vízi járműveken dolgozó személyzetnek, hogy az EU felségvizein - a földi mobiltávközlési hálózatok vételi körzetén kívül - mobilhívásokat kezdeményezzenek, illetve sms-t küldjenek és fogadjanak. Eddig ugyanis jellemzően a mobilozók csak akkor tudtak rácsatlakozni a földi hálózatokra, ha a vízi jármű két tengeri mérföldre (nagyjából 3,7 kilométerre) megközelítette a partot. Az új szabályok összehangolják a fedélzeti kommunikációs szolgáltatások műszaki és jogi feltételeit, és megteremtik számos innovatív alkalmazás, például a fedélzeten tárolt konténerek távfelügyeletének alapjait. A most elfogadott szabályozás jogbiztonságot és üzleti lehetőségeket is teremt azon szolgáltatók számára, akik tengeri mobilszolgáltatásokat kívánnak nyújtani.
Az új szabályozás egyúttal véget vet annak az időnként kaotikus állapotnak is, melyben 27 különböző jogszabály rendelkezett az európai felségvizeken közlekedő tengerjáró hajók, teherhajók és kompok fedélzetén történő mobilozásról, pontosabban az ehhez szükséges hálózati lefedettségről. (Mivel ezek a vízi járművek az európai vizeken haladva jellemzően több határt is átszelnek, ezért annak idején logikusnak tűnt, hogy technikai és szabályozói szempontból is európai szinten rendezzék a kérdést.)