A párizsi városházán bemutatott terve szerint a szocialista Bertrand Delanoe polgármester, kitiltaná az autókat a Szajna bal partján végigfutó utak egy részéről és a folyó jobb partján is lecsökkentené a gépkocsi forgalmat, hogy helyette még több sétálóutcát nyisson meg a járókelők előtt. "Ennek az a célja, hogy még több lehetőséget nyújtsunk a párizsiaknak a boldogságra. Ha mindezt sikerülne megvalósítani, akkor az gyökerestül megváltoztatná Párizst" - hangoztatta Delanoe.
Naponta körülbelül 40 ezer jármű száguld végig a Szajna jobboldalán vezető kétsávos úton. A folyó túlpartján bár kisebb a forgalom, azonban az ott futó utcák mind fontos részét képezik a város úthálózatának és a lezárásuk komoly dugókhoz vezetne.
Delanoe terve szinte teljes egészében átalakítaná a forgalmat a jobb oldali partszakasznak a Louvre és Morland híd közé eső részén. Az építészek által felvázolt tervek új buszsávok, sétálóutcák, sportlétesítmények, virágpiac és jó pár botanikus kert, sőt még egy vízen úszó kávézó kiépítéséről is szólnak. A polgármester reményei szerint a mintegy 40 millió euróba (10,5 milliárd forint) kerülő munkálatok 2012-ben fejeződnének be.
A Szajna két partján futó utak még 1967-ben épültek meg és 2008-as polgármesteri újraválasztásakor Delanoe nem csinált titkot abból, hogy mindkét oldalon fel akarta számolni az autóforgalmat. 2001-es első megválasztása óta a polgármester már számtalan lépést tett annak érdekében, hogy Párizst igazán környezetbarát zöldvárossá változtassa. 2007-ben 50 kilométer/órában határozta meg a közlekedési sebességet a Szajna két oldalán, hogy csökkentse a forgalmat, és ugyanebben az évben megvalósította a főváros kerékpárkölcsönző programját is.
A városi tanács júniusban dönt majd a Szajna menti forgalom korlátozás ügyéről.