ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A francia utakon 2 millió elektromos autó fut 2020-ban

Franciaországban 10 éven belül 2 millióra emelkedik az elektromos meghajtású gépkocsik aránya, ez azonban csak a károsanyag-mentes közlekedés célzott támogatásával válhat reális célkitűzéssé - hangzott el a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara szerdán tartott budapesti sajtótájékoztatóján.
Létrehozva: 2010. április 21., 21:42
nyomtat küld

Az elektromos autók gyártásában és a kapcsolódó iparágakban tevékenykedő francia cégek közös tájékoztatóján Damien Luniaud, a Citroen Hungária vezérigazgatója elmondta: becslésük szerint 2020-ra a gépkocsik piacán 4,5 százalékot ér el a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású gépkocsik aránya.

Franciaországban az előrejelzés szerint a 2 millió kocsi kétharmada hibridautó, egyharmada kizárólag elektromos meghajtású lesz, ez a hatalmas autópark azonban nem falja vészes mértékben az áramot, a teljes fogyasztásban csupán 1,5 százalékos lesz a részaránya. Ez azt jelenti, hogy a technológia terjedésének nincs akadálya az üzemanyag-ellátási oldalon, nagy feladat viszont a kapcsolódó infrastruktúra kiépítése, és a jelenleg még drága technológia vonzóerejének növelése - mutatott rá a szakember.

Szerinte a piacot állami közreműködéssel lehet csak fejleszteni, és erre Magyarországnak is fel kell készülnie, hiszen a fenntartható közlekedés ösztönzése uniós követelmény.

Franciaországban közel 2 milliárd eurót fordítanak a töltőállomás-hálózat kiépítésére, és jogi eszközökkel is segítik az elektromos, illetve hibrid autók terjedését. Az új szabályok szerint például csak olyan házak épülhetnek, amelyek villamos hálózata alkalmas az elektromos autók töltésére - mondta a Citroen magyarországi vezetője.

Thierry Le Boucher, az EDF energetikai csoport magyarországi főigazgatója hozzátette: az elektromos autó nem csupán tiszta, környezetbarát jármű, hanem igen alacsony fogyasztású: mindössze egy villanybojler éves fogyasztásának megfelelő áramot igényel, miközben ugyanannyi kilométert tesz meg, mint egy hagyományos gépkocsi.

Az üzemeltetés költsége tehát szinte elhanyagolható a hagyományos autókéhoz képest, az elektromos autó azonban jóval drágább - hangzott el a tájékoztatón, amelyen bemutatták a Citroen legújabb, C ZERO típusú modelljét, amely kisautó, az ára viszont annál nagyobb: 30 ezer euróba kerül.

Egyebek között itt volna dolga az államnak - hangsúlyozták az MFKI tájékoztatóján felszólaló francia szakemberek. Hazájukban a tervek szerint 5 ezer eurós támogatást kapnak majd a vásárlók - említették a francia megoldást. Hozzátették, hogy a környezetbarát közlekedés fejlesztésére vonatkozó stratégiáról és a belső piac kialakításáról Magyarországnak is gondoskodnia kell.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések