A képviselőcsoport vezetője a tömegközlekedést tettekkel, s nem csupán szavakkal támogató lépésnek tartja azt a vidéki gyakorlatot, miszerint e napon forgalmi engedélyük felmutatásával ingyen utazhatnak a helyi buszjáratokon azok, akik saját autójukat pihentetik.
Szakmailag elfogadhatatlan lépésnek tartja az ellenzéki politikus a főpolgármesternek azt a bejelentését, hogy jövőre hosszabb időn át lezárnák az Andrássy utat és a Lánchidat az autósok előtt.
Kupper András leszögezte: egy utat akkor lehet lezárni, ha vannak elkerülő utak. Sétálóutcákat pedig akkor kell kialakítani, ha van honnan hova sétálni - tette hozzá. Emlékeztetett rá, hogy a Lánchíd közlekedési főutakat köt össze. Tartós lezárása tehát szinte ellehetetlenítené a belváros közlekedését. Megjegyezte a politikus azt is, ha a teljes V. kerület, vagy legalább a Lánchíd és az Erzsébet híd közti térség sétálóövezet lenne, akkor valóban egyfajta prioritást kaphatna a gyalogosforgalom.
Kupper András hangsúlyozta: a főpolgármestert csupán szavakban preferálja a tömegközlekedést. Ténylegesen ugyanis nem tesz meg mindent azért, hogy a tömegközlekedés színvonala javuljon. Nem növeli például a főváros a tömegközlekedési járatok számát sem. Ezért nem is válhat a BKV az egyéni közlekedés alternatívájává.
A frakcióvezető az európai autómentes nap kapcsán felhívta a figyelmet arra is, hogy idén a főváros nem költött egyetlen fillért sem kerékpárutak építésére, tervezésére.
Rámutatott: ebből arra következtetnek, hogy jövőre sem épül kerékpárút Budapesten, s így továbbra sem lesz alternatíva "a Demszky Gábor által okozott dugók" kiváltására.
MTI - fidesz.hu