Hamarosan ismét fúrni kezdenek a 4-es metró pajzsai a Keleti pályaudvar felé. A tervek szerint június közepéig elérhetik az állomást, de a személyforgalomnak csak 2013-ban adhatják át a Kelenföldtől idáig tartó szakaszt.
Valószínűleg a Bosnyák tér irányába haladnak tovább az építkezők. Pető Szabolcs a DBR Metro Projekt igazgatóságának szóvivője InfoRádiónak elmondta: a 4-es metró második szakaszának tervei már megkapták a szükséges engedélyeket a nyomvonal folytatásához.
Ezen újabb négy megállót építenek ki a Bosnyák térig. Az első szakasz 366 milliárd forintba kerül, a meghosszabbítás újabb 180 milliárdot emészt fel, így az előzetes számítások szerint 533 milliárd forintra emelkednek a költségek - tájékoztatott Pető Szabolcs.
Tarlós István szerint gazdasági és műszaki-logikai szempontból is elengedhetetlen a 4-es metró nyomvonalának folytatása.
A Bosnyák térig tervezett, illetve a budaörsi virágpiacig tartó hosszabbítás is kiemelkedően fontos - mondta el az InfoRádiónak a Fidesz -KDNP fővárosi frakcióvezetője.
Hozzátette azonban, hogy már az első nyomvonal építése közben tizenegy különböző közbeszerzési szabálytalanság miatt bűntette meg a fővárost az Európai unió. Ráadásul a második és harmadik szakasz kialakításához nincs is meg a fedezet.
A főváros következő vezetőire ez a forráshiány hatalmas terheket ró. Ha a forráshiány pótlására szánt pénzt Budapest egyéb égetően fontos igényeire fordíthatnák, akkor sokkal könnyebb lenne a helyzetük - fejtette ki a frakcióvezető.
Tarlós István közölte: ennyi pénzből csaknem az össze belső kerület épületrekonstrukcióját el lehetne végezni. a pénznek tehát volna helye, a baj az, hogy hiányzik - jegyezte meg a frakcióvezető.