FIDESZ.HU > Vélemények > Publicisztika |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Csaba, a zsugás
|
|
Csoda és egyben jó hír, hogy nem szakadt meg a röhögéstől az MTI tudósítója, amikor világgá kürtölte, hogy Horváth Csaba főpolgármester-jelölt szerint a május elsejei szocialista majális jó híre az, hogy "2013-tól díjmentes lesz a közösségi közlekedés a budapestieknek". |
|
Létrehozva: 2010. május 3., 08:19 |
A díjmentesség nem egyenlő az ingyenességgel, fejtette ki. Mivel azonban a budapestiek termelik meg az adóbevételek 40 százalékát, bevezetné a Budapest polgára kártyát, amelyet minden Budapesten tanuló, illetve minden, legalább négy éve bejelentett állandó lakcímmel rendelkező megkapna. Ez jogosítana fel az ingyenes közlekedésre.
A mosolygós képű, ideiglenesen Budapesten állomásozó főpolgármester-jelöltnek mintha kiment volna a fejéből, hogy 2009 végén éppen ő volt az, aki kormánybiztosként diktátumként erőltette rá a Fővárosi Közgyűlésre a 2010. évi tarifaemelést, és érvelt az áremelés mellett, amely azóta kimutathatóan az utasszám jelentős csökkenését okozta - juttatta eszünkbe a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a fél évvel ezelőtti történéseket.
Ide már nem kell(ene) kommentár.
Persze a pártok szeretnek kommentálni, így például a Fidesz emlékeztette a szocialista politikust arra, hogy alig egy hónapja állapodott meg Bajnai Gordon miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester, hogy az állam pénzügyi támogatást nyújt a fővárosnak, cserébe a közgyűlés az inflációval megegyező mértékben emeli évente a BKV- jegyek árait.
Amennyiben komoly Horváth Csaba BKV-ra vonatkozó javaslata, az ijesztő dilettantizmusra vall, ha nem, akkor "olyan mértékű populizmus, amely versenyben van a magyar csúcsért" - reagált a szocialisták főpolgármester-jelöltjének szombati kijelentésére Jávor Benedek, az LMP egyik szóvivője.
Ezzel az erővel a nemzetközi munkásmozgalom ünnepén, a városligeti majálison azt is beígérhette volna, hogy a 18. évüket betöltött budapesti lakosoknak 2013-tól nyugdíjaskorukig lesz munkájuk, akár tovább is, ha bírják. Továbbá az sem kizárt, hogy a budapesti hajléktalanok is kapnak Budapest-kártyát, a kártyára kedvezményes bérletet a hidak alá, az aluljárókba, vagy, nehogy már megálljunk az ígéretek földjén, erre a kártyára tényleges lakhatást is kaphatnának a csillagszálló lakói. (Tévedés ne essék: nem a munkanélküliek, a hajléktalanok rovására élcelődöm.)
Vajon mi lehet az oka annak, hogy miközben a szocialista pártelit az új kormányfő ígéreteinek mielőbbi beváltatásán fáradozik a kellőképpen zavarban lévő balliberális sajtóban, olyan ígéretekkel áll elő, amelyeket a távoli jövőben óhajtanának megvalósítani? Honnan a bizonyosság bennük, hogy - Angyalföld után - a többi kerület polgárait is maguk mellé tudják állítani? Honnan a kormánybiztos szigorú tekintete után a városszerte hirdetett főpolgármester-jelölt arcán az ártatlan, derűs mosoly, amely egy jóllakott napközis fizimiskájára emlékeztet? Honnan volt pénz erre a lakások ajtajáig eljutó kampányra, amely ezernél alig több embert volt képes kicsábítani a majálisos Városligetbe?
Az ígérgetés komolyságához az is hozzátartozik, hogy a Budapest-kártya csak akkor igényelhető, ha az igénylő, az ingyenes közösségi közlekedésre szomjúhozó polgár már négy kerek esztendőt eltöltött bejelentkezett lakosként hazánk fővárosában. Számoljunk csak! Ha - feltéve, de meg nem engedve - 2010 őszén az önkormányzati választásokon szocialista főpolgármestert választana főváros, akkor is akadna sok ezer ember, aki hiába jelentkezne be Budapestre, a bejelentés napjától számított négy év múlva, jó esetben 2014-ben, a bürokrácia labirintusaiban bolyongva csak 2015-ben használhatná a Budapest-zsugát. De mi garantálja azt, hogy egy 2013-ban hozott rendelkezés két év múlva is érvényben lesz? Senki.
A BKV rendeltetésszerű használata a 65 éven felüliek számára már most is ingyenes. Miért kell egyetlen privilégiumukat megosztani a többiekkel? Hát már mindent el lehet venni az öregektől? - vélem hallani a felháborodott szépkorúak tömegének keserű kórusát.