ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Lezárják a skót és az északír légteret

Lezárják szerda reggeltől Skócia és Észak-Írország teljes légterét, mert az előrejelzések szerint a hetek óta tartó izlandi vulkánkitörés újabb hamufelhője éri el a térséget, veszélyeztetve a repülőgépek hajtóműveinek biztonságos működését.
Létrehozva: 2010. május 4., 23:03
nyomtat küld

A brit polgári légügyi hatóság (CAA) kedd este bejelentette, hogy a légtérzár a két országrész felett brit idő szerint szerda reggel 7 órától - közép-európai idő szerint 8 órától - lép életbe, és "feltételezhetően" az összes skót és északír repülőtéren leáll a forgalom.

A CAA szerint az előrejelzésekből az is valószínűsíthető, hogy szerdán a hamufelhő továbbterjed dél felé, és érinthet északnyugat-angliai és észak-walesi repülőtereket is.

A hatóság azzal indokolta a légtérzár elrendelését, hogy a brit meteorológiai intézet prognózisa szerint a hamukoncentráció a magaslégkörben várhatóan meghaladja a hajtóműgyártó cégek által a hamufelhő első, múlt havi megjelenése után közösen elfogadott biztonsági határértéket.

Áprilisban - Európa nagy részéhez hasonlóan - hat napig teljes légtérzárlat volt érvényben Nagy-Britannia egész területe felett a hamufelhő miatt. Az intézkedés súlyos bevételkiesést okozott a brit légitársaságoknak és a repülőtér-üzemeltetőknek, amelyek élesen bírálták a légügyi hatóságokat a légtér teljes lezárása miatt.

Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója a zárlat feloldása után közölte: véleménye szerint már napokkal korábban meg lehetett volna nyitni a brit repülőtereket.

A CAA akkori indoklása szerint azonban a légijáratok újraindítása előtt a fő akadály az volt, hogy ki kellett deríteni a repülőgépek "hamutűrő" képességének mértékét. A brit légügyi hatóság ehhez a világ vezető légiipari mérnökeinek és szakértőinek véleményét kérte ki.

A szakértői elemzések és a kiterjedt adatgyűjtés - köztük a próbarepülésekből származó adatok értékelése - alapján a hajtóműgyártó cégek megnövelt tűréshatárt fogadtak el - állt a CAA áprilisi magyarázatában.

A szervezet kedd esti londoni közleményéből ugyanakkor az következtethető ki, hogy az ismét megjelent hamufelhő sűrűsége most ezt az emelt tűréshatárt is meghaladja.

A brit repülőterek naponta átlagosan 5500 járatot és több mint félmillió utast fogadnak és indítanak. A brit utasforgalom felét a két legnagyobb londoni repülőtér, Heathrow és Gatwick bonyolítja le. Heathrow-n naponta átlagosan 1250 járat és 180 ezer utas, Gatwicken hatszáz járat és 77 ezer utas fordul meg.

(MTI)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések