FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat Nyomtatás
Ablak bezárása
A szegedi önkormányzat kommunikációs szerződéseit bírálták
Nyolc szerződés alapján 2003 óta kommunikációs tanácsadásért összesen bruttó 80 millió forintot fizetett ki a szegedi önkormányzat a Political Capital Kft.-nek, miközben e feladatok ellátására a városnak saját alkalmazottja is van, és az önkormányzati cégek között is akad, amely hasonló tevékenységet végez - közölte Hüvös László, a Fidesz önkormányzati frakciójának vezetője kedden a csongrádi megyeszékhelyen.
Létrehozva: 2010. május 11., 14:41 | Utoljára frissítve: 2010. május 11., 18:24

Miközben a szegedieknek megszorítások sorát kell elszenvedniük, az önkormányzat két kézzel szórja a pénzt kommunikációs kiadásokra - mondta a politikus sajtótájékoztatóján.

Bár az önkormányzat megkötötte e szerződéseket, a város honlapján ezek közül csak egyet tüntettek föl, de ennek a tartalma sem volt elérhető. Szentgyörgyi Pál (MSZP) gazdasági alpolgármester egy, a témában hozzá intézett interpellációra adott válaszában is hallgatott a megállapodásokról - tudatta a frakcióvezető, aki végül a város címzetes főjegyzőjéhez intézet levél után kapta meg a dokumentumokat.

Egy, a sajtótájékoztatón ismertetett szerződés szerint az önkormányzat kommunikációs tanácsadásért, sajtótájékoztatók szervezéséért, sajtószemlék elkészítéséért havonta több mint másfél millió forintot fizetett ki a cégnek.

Hüvös László szerint az természetes, hogy egy önkormányzat igénybe veszi külső kommunikációs tanácsadó segítségét, a kérdés az, hogy a Political Capital Kft. által elvégzett munka megért-e a Szegednek ennyi pénzt, miközben a városházán dolgozik sajtóreferens, s az önkormányzati tulajdonú cégek között is van, amelyik hasonló tevékenységet végez.

A cég által az önkormányzatnak adott tanácsok közül azt említette, amely egy, az ország nagyjait bemutató nemzeti panteon létrehozását javasolta, egy ilyen azonban már a harmincas évek óta létezik Szegeden a Dóm téren.

A frakcióvezető úgy látja, felmerül a gyanú, hogy politikai feladatok álltak a kommunikációs céggel kötött szerződések hátterében, hiszen a Political Capital Kft. neve kampánytanácsadóként több választás alkalmával is előkerült a közelmúltban.