A Budapesten zajló egyik legnagyobb beruházás, a csepeli szennyvíztisztító telep építését elnyerő francia konzorcium csaknem 1,2 millió eurót (majdnem 340 millió forintot) állított be arra, hogy az uniós, fővárosi és magyar állami forrásból finanszírozott üzemhez iszapszállító autókat vásároljon.
Eredetileg ezekkel a járművekkel szállították volna a víztelenített szennyvíziszapot a közeli Cséry-komposztálótelepre - ám a telep megépítését azért törölte az Európai Bizottság, mert az iszap közúti szállítása környezetszennyező. A francia fél azonban mégis beszerezte a Scania típusú nyergesvontatókat, amelyek közül néhány a lap szerint már a csepeli telepen parkol. A járművek csupán az egyéves próbaüzem alatt, majd azt követően két évig végeznék a szállítást: a főváros 2013-tól hajón, illetve vasúton tervezi elszállítani az iszapot. A beszerzett autókat - ugyanúgy, mint a teljes projektet - 65 százalékban az Európai Unió, 20 százalékban a magyar állam és 15-ben a főváros finanszírozza. A budapesti városvezetés jóváhagyásával így 300 millió forintot meghaladó közpénz mehet el a semmire - írja a hetilap.
Ráadásul a szállítást várhatóan nyártól végző alvállalkozónak kötelezően bérbe kellene vennie a Scaniákat a fővárostól; a lap birtokába jutott dokumentumban az is olvasható, hogy az autók és a pótkocsik vételára új állapotban 432 ezer 300 euró.
Ebből a Heti Válasz azt a következtetést vonja le, hogy a teherkocsikon busás profitja lehet a francia hátterű konzorciumnak.
Miután a cikk a hetivalasz.hu oldalon szerdán megjelent, az azt kommentáló olvasók között megszólalt a Scania Hungária ügyvezető igazgatója. Ebben Sáránszky Róbert kijelenti: a cég a cikkben említett árak töredékén értékesítette a gépjárműveket. Szerinte nem a Scania Hungária hibája vagy felelőssége, hogy a megrendelő beszerzett a cégtől 4 teherautót, majd azokat többszörös áron próbálja értékesíteni a fővárosnak. Az ügyvezető azt írta: ügyvédjével jogorvoslati lehetőséget fontolgat, mivel szerinte az írás megalapozatlanul kelti a cég rossz hírét.
Erre levélre a Heti Válasz szerkesztősége úgy válaszolt a honlapon: cikkük nem a Scania, hanem a főváros és a francia konzorcium felelősségét firtatja.