A 92 projekt összesen 32,647 milliárd euró beruházást jelent, ebből az unió hozzájárulása 5,3 milliárd eurót tesz ki.
Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedési felelőse a felülvizsgálat eredményeit ismertetve hangoztatta, hogy "a nehéz gazdasági körülmények ellenére számos tagállam a helyes döntést hozta, és beruházásokat eszközöl az európai fellendülés szempontjából kritikus fontosságú gazdasági infrastruktúrába".
A felülvizsgálat a 2007-2013 közötti nyolcmilliárd eurós, úgynevezett TEN-T költségvetés háromnegyedét kitevő projektekre vonatkozott. Az ellenőrzés a bizottság fogalmazása szerint részletes "pillanatfelvételt" ad a fő infrastrukturális projektek állapotáról a finanszírozás és készültségi fok szempontjából. A vizsgálat célja, hogy a finanszírozási folyamatba nagyobb mértékű elszámoltathatóságot vezessenek be, és biztosítsák az uniós pénzek hatékony felhasználását.
A vizsgált magyar programok esetében a bizottság úgy ítélte meg, hogy időre (legkésőbb 2013 végére) elkészülnek a Budapest-Nyíregyháza vasútvonal és a Biatorbágy-Tata vonalszakasz átépítésével, illetve a dunai hajózás javításával kapcsolatos tanulmányok.
A hiteles, de a gazdasági válság miatt nehézségekkel küzdő projektek legfeljebb kétéves hosszabbítást kapnak befejezésük támogatása érdekében. Azoktól a projektektől pedig, amelyek a félidős értékelés során már nem minősültek hitelesnek, megvonták a finanszírozást, amit más beruházásokra csoportosítanak át.
Összesen 29 beruházás minősült strukturális és finanszírozási értelemben hitelesnek, amelyeket 2015-ig be lehet fejezni. 10 projekt feltételes hosszabbítást kapott 2015-ig, de az uniós finanszírozást már ezeknél is csökkentették.
Az átcsoportosítással összesen 311 millió euró szabadul fel, és kerül át más felhasználásra.