A helyiek halálútnak nevezik a Győrt és Pápát összekötő 83-as főutat. Ezt a szakaszt használják a pápai NATO-légibázist kiszolgáló járművek is. Az előző kormány idején több miniszter is megígérte a főút mentén fekvő településeknek, hogy 2010-re megerősítik és kiszélesítik a 76 kilométeres szakaszt, de a munka el se kezdődött.
"Csak vállrángatást kaptunk, hogy ez nem az ő területük - ezt a választ adta az akkori miniszter. A mostani hírek azok, hogy elkerülőkkel együtt megépülne az út. Reménykedünk abban, hogy végre ez meg fog történni. Mindig gyomorgörccsel figyeljük, hogy baleset, baleset hátán van a 83-ason az út rendkívül rossz állapota miatt. Keskeny, padkás, és nagyon veszélyes. Különösen azoknak, akik nem nagyon ismerik ezt az utat" - mondta Horváth Gyula Győrszemere független polgármestere.
Az Orbán-kormány 2011-től elkerülő utakkal csökkentené az érintett települések forgalmát. "Öt tanulmányterv készült a felújításra. Ezek közül a legrosszabb és legfapadosabb változatot fogadta el a korábbi kormány. Most az ígéret szerint - amelyről papír is van -, egy jobb változatról beszélünk. Települési elkerülőkkel, és a honvédséget is kiszolgáló útvonallal kerül megvalósításra" - nyilatkozta Kovács Zoltán Pápa Fidesz-KDNP-s polgármestere.
Az út burkolatát megerősítik, hogy a 11 tonnás terhelést is bírja. Jövőre megkezdődnek az építkezéshez szükséges telek-kisajátítások, a 10 milliárd forint értékű beruházás 3 éven belül készülhet el.