Szükség van arra, hogy a tervezett rendelet az Európai Parlament és Tanács többségi szavazatát követően világosan lefektesse a busszal utazó uniós állampolgárok jogait. Bár az eredeti parlamenti állásponthoz képest a kívántnál kisebb mértékűek a rögzített jogok, ennek ellenére mégis nagy előrelépésnek számít az EP és Tanács megegyezése ezen a közlekedési formában is - emelte ki Kósa Ádám a megállapodás kapcsán, aki maga is aktív résztvevője volt a tárgyalásoknak. Az elfogadott szöveg előrevetíti, hogy minden szabályosan működő szolgáltató köteles teljes körű jogokat és azonos színvonalú szolgáltatást (kártérítés, egyéb költségek) nyújtani utasainak, amennyiben a gépjármű vezetője által elkövetett baleset során sérülés vagy haláleset történik.
A fogyatékossággal élő és mozgáskorlátozott utasok jogai tekintetében Kósa Ádám az év során több alkalommal határozottan fel hívta a figyelmet, hogy nemcsak fogalomhasználat szintjén tapasztalhatóak félreértések a rendelettervezet szövegezése során, hanem jelenleg a buszon utazó különböző szükségletű emberek sem kapnak egységes színvonalú közlekedési szolgáltatásokat, holott mindenkit egyenlő mértékű utasjogok illetnének meg. Az első siket európai parlamenti képviselő szerint a most született megegyezéssel többek között ez a probléma is rendezésre kerülhet. A sikerrel járt egyeztető bizottság tagjai elfogadták ugyanis, hogy ha az utas 36 órával a szolgáltatás igénybevétele előtt jelzi, hogy speciális segítségre van szüksége ahhoz, hogy utazni tudjon, azt nem tagadhatják meg tőle, és plusz költséget sem számolhatnak fel a segítségnyújtás fejében. Emellett a speciális igénnyel rendelkező személy kísérőjének ingyenes utazását is biztosítani kell.
Ez a döntés egyébként már más közlekedési eszközre vonatkozó szabályozás irányát is követi. Így, amennyiben a buszon utazók jogait szabályozni kívánó rendelet-tervezet jelenlegi szövege változatlan formában elnyeri az Európai Parlament és Tanács többségének támogatását, akkor megnyílhat az út egy, a Kósa Ádám által régóta szorgalmazott egységes és minden közlekedési eszközre kiterjedő utasjogi charta megalkotása előtt. A dokumentum minden európai polgár számára egységes és egyenlő jogokat tartalmazna, a közlekedési eszközök formájára és az utazás módjára való tekintet nélkül.