fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Kormányablakok segítik a gördülékenyebb ügyintézést
2010. december 29., 13:27
Huszonkilenc helyszínen, tizenkét órás nyitva tartással és háromszáz munkatárssal nyílnak meg 2011. január 3-án a kormányablakok, az integrált ügyfélszolgálati irodák, amelyekben 29 ügykört lehet majd intézni.

Erről a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár beszélt szerdán a kormányablakok munkatársainak képzészáró ünnepségén, a fővárosban.

Szabó Erika kifejtette: a 2011. január 1-jén felálló kormányhivatalok általános ügyfélszolgálati helyszínei lesznek a kormányablakok, amelyek 29 ügykört fognak intézni a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban. A kormányablak - mint fogalmazott - a "csírája" annak az egyablakos ügyintézésnek, amelyet 2013 végére szeretnének bevezetni.

A kormányablakokban lehet például ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeket intézni, családi pótlékot, gyest, anyasági támogatást igényelni, és általános tájékoztatást kérni - sorolta az államtitkár.

A kormányablakok hétfőtől péntekig reggel nyolctól este nyolc óráig lesznek nyitva. Az integrált ügyfélszolgálati irodák - átmenetileg - meglévő ügyfélszolgálatokon nyílnak meg, így például nyugdíjfolyósító vagy társadalombiztosítási igazgatóság már meglévő ügyfélszolgálati helyszínein.

A kormányablakok indulásához 550 millió forintra volt szükség - mondta el Szabó Erika. A tervek szerint 2013. január 1-jétől már nemcsak a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban, hanem járási székhelyeken is lesznek kormányablakok. Az államtitkár szólt arról is, hogy a kormányablakok munkatársai számára - akik két műszakos munkarendben egyenruhában fognak dolgozni - biztosítják az alapilletmény 20 százalékát mint ügyfélszolgálati pótlékot. A 300 ügyintéző közül 226-an most kerülnek be a közigazgatásba.

A szerdai budapesti rendezvényen elhangzott, a 29 megnyíló kormányablak 300 munkatársát csaknem kétezer pályázó közül választották ki. A mintegy 130 órás képzésük négy hétig tartott. Kis Norbert, a Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ főigazgatója kiemelte: az emberek számára a kormányablakok és az ott dolgozók munkája lehet a kormányváltás óta az első olyan élmény, amely az új közigazgatást megtapasztalhatóvá, átélhetővé teszi.

(MTI-fidesz.hu)
Kapcsolódó anyagok:
Cikk: "Az ügyintézés megy majd az állampolgárokhoz"
Cikk: Kormányablak: fontos lépés a közigazgatásban