A társadalmi párbeszéd és a szakmai egyeztetések során bebizonyosodott, hogy mind a civil szféra, mind a pedagógustársadalom többsége régóta várta, és kedvezően fogadta a köz- és a felsőoktatás értékelvű, emberközpontú, a minőség javítását szolgáló átalakítását.
A felsőoktatási törvény koncepciójához a minisztérium honlapján közzétett e-mail címre 333, a közoktatási törvény koncepciójához 490, a pedagógus életpálya-modell koncepciójához pedig 70 pontosító, értelmező, kiegészítő javaslat érkezett. Az Oktatásért Felelős Államtitkárság ígéretéhez híven valamennyi értékes javaslatot beépítette a véglegesített szövegbe.
A felsőoktatási törvény koncepcióját várhatóan január végén tárgyalja a Kormány. Ezt követően február-márciusban történik meg a törvény jogi normaszövegének megalkotása, majd az Országgyűlés elé terjesztése. A törvényt a tervek szerint még a nyári szünet előtt elfogadhatja a parlament, így egyes elemei már 2011 őszétől hatályba léphetnek.
Az Oktatásért Felelős Államtitkárság szándéka szerint a közoktatási, illetve a pedagógusok megbecsültségét növelő, a tanári pályát kiszámíthatóvá tevő életpálya-modell törvénytervezetről is még a tavaszi ülésszak alatt döntést hoz az Országgyűlés.