ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

"Tetszettek volna más pénzügyi helyzetet hátrahagyni!"

Arra az állapotra hagyatkozunk, amit megörököltünk - jelentette ki Tarlós István az ATV Jam című műsorában hétfőn. Budapest főpolgármestere szólt az előző városvezetés súlyos örökségéről, a 4-es metró építésének második szakaszáról, a BKV 800 milliárdos adósságállományáról, valamint az Alstom-szerződésekről.
Létrehozva: 2011. január 10., 12:24 | Utoljára frissítve: 2011. január 10., 12:34
nyomtat küld

Tarlós István elmondta, bizonyos tényekkel most kell szembe néznie az új vezetésnek. Arra az állapotra hagyatkozunk, amit megörököltünk. A város súlyosan eladósodott, rossz szerződéseket kötöttek, komoly a pénzhiány, a közszolgáltató cégeknek legalább a fele a csőd szélén tántorog. Ez az origó, ebből kell kiindulnunk - hangsúlyozta. Tetszettek volna más pénzügyi helyzetet hátrahagyni! - tette hozzá a főpolgármester az előző városvezetés súlyos örökségére utalva.

Tarlós István az ATV Jam című műsorában

Mint fogalmazott, a 2011. évi költségvetésben nem szerepel a 4-es metró második szakaszának ügye. Tarlós István ezzel kapcsolatban kijelentette, hogy a városnak nincs jelenleg erre elegendő forrása, és az unió sem tárgyal róla. Az első szakasz Alstom-szerződéseivel is súlyos problémák vannak. A számlák kifizetéséhez közel 100 milliárd hiányzik - szögezte le a politikus. A városvezető hozzátette: olyan tételt nem építenek be virtuálisan a költségvetésbe, aminek a megkezdésére 2011-ben nincs esély. A második szakasz beruházását nem törölték, de - mint mondta - el kell dönteni, hogy 2014 előtt vagy után tudják megkezdeni a munkálatokat.

Az Alstom-szerződésekről szólva kijelentette, hogy az állam és a Fővárosi Önkormányzat igyekszik a kármentést elvégezni, és a mederben tartani "ezt az elszabadult ügyet", de a szerelvényeknek nincs típusengedélyük. A Nemzeti Közlekedési Hatóság már 2008-ban figyelmeztette a francia céget, hogy a fékrendszer nem felel meg az uniós és a magyar szabványnak. A jelek szerint ezt figyelmen kívül hagyták - fűzte hozzá a főpolgármester.

A BKV adósságállományával kapcsolatban a városvezető elmondta, hogy az állami szerepvállalásról kedden tárgyalnak Fellegi Tamás fejlesztési miniszterrel. A 800 milliárdnyi összegből 700 milliárd belső adósságállomány, ez a járművek lepusztult állapotából származik - tette hozzá. A főpolgármester kijelentette: 1100 új buszt kellene vásárolni, mivel a buszállomány átlagéletkora 18 év, de van néhány 24-25 éves jármű is az utakon.

(atv.hu-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések