FIDESZ.HU > Hírek Nyomtatás
Ablak bezárása
"Tetszettek volna más pénzügyi helyzetet hátrahagyni!"
Arra az állapotra hagyatkozunk, amit megörököltünk - jelentette ki Tarlós István az ATV Jam című műsorában hétfőn. Budapest főpolgármestere szólt az előző városvezetés súlyos örökségéről, a 4-es metró építésének második szakaszáról, a BKV 800 milliárdos adósságállományáról, valamint az Alstom-szerződésekről.
Létrehozva: 2011. január 10., 12:24 | Utoljára frissítve: 2011. január 10., 12:34

Tarlós István elmondta, bizonyos tényekkel most kell szembe néznie az új vezetésnek. Arra az állapotra hagyatkozunk, amit megörököltünk. A város súlyosan eladósodott, rossz szerződéseket kötöttek, komoly a pénzhiány, a közszolgáltató cégeknek legalább a fele a csőd szélén tántorog. Ez az origó, ebből kell kiindulnunk - hangsúlyozta. Tetszettek volna más pénzügyi helyzetet hátrahagyni! - tette hozzá a főpolgármester az előző városvezetés súlyos örökségére utalva.

Mint fogalmazott, a 2011. évi költségvetésben nem szerepel a 4-es metró második szakaszának ügye. Tarlós István ezzel kapcsolatban kijelentette, hogy a városnak nincs jelenleg erre elegendő forrása, és az unió sem tárgyal róla. Az első szakasz Alstom-szerződéseivel is súlyos problémák vannak. A számlák kifizetéséhez közel 100 milliárd hiányzik - szögezte le a politikus. A városvezető hozzátette: olyan tételt nem építenek be virtuálisan a költségvetésbe, aminek a megkezdésére 2011-ben nincs esély. A második szakasz beruházását nem törölték, de - mint mondta - el kell dönteni, hogy 2014 előtt vagy után tudják megkezdeni a munkálatokat.

Az Alstom-szerződésekről szólva kijelentette, hogy az állam és a Fővárosi Önkormányzat igyekszik a kármentést elvégezni, és a mederben tartani "ezt az elszabadult ügyet", de a szerelvényeknek nincs típusengedélyük. A Nemzeti Közlekedési Hatóság már 2008-ban figyelmeztette a francia céget, hogy a fékrendszer nem felel meg az uniós és a magyar szabványnak. A jelek szerint ezt figyelmen kívül hagyták - fűzte hozzá a főpolgármester.

A BKV adósságállományával kapcsolatban a városvezető elmondta, hogy az állami szerepvállalásról kedden tárgyalnak Fellegi Tamás fejlesztési miniszterrel. A 800 milliárdnyi összegből 700 milliárd belső adósságállomány, ez a járművek lepusztult állapotából származik - tette hozzá. A főpolgármester kijelentette: 1100 új buszt kellene vásárolni, mivel a buszállomány átlagéletkora 18 év, de van néhány 24-25 éves jármű is az utakon.