Kifejtette: az első ütemben, márciusig 93 pályázatot hirdetnek meg. Elmondta azt is, hogy a pályázati rendszer egyszerűbb és átláthatóbb lesz. Lerövidül a pályázatok bírálati ideje, egyszerűsödik a hiánypótlás, s a pályázat egyfordulós lesz - tette hozzá. Fellegi Tamás közölte, kiemelt fejlesztési terület a közlekedés, ahol 563 milliárd forint összegű forrás áll rendelkezésre. Ennek döntő része a kötött pályás közlekedés korszerűsítését szolgálja. A vállalkozásfejlesztésre fordítható pályázati összeg 173 milliárd forint.
Jelezte, hogy a pályázatok a kis- és középvállalkozásokra is koncentrálnak, és ehhez egyszerűbben elérhető hatékony pénzügyi eszközöket is társítanak, köztük mikro hiteleket, a Magyar Fejlesztési Bank megújult hitelkonstrukcióit, és a Széchenyi Kártya kibővített programjában lévő forgóeszköz, beruházási és önerő hiteleket.
A miniszter beszélt arról is, hogy nemzeti programok is indulnak az ÚSZT-ben a közös nemzeti célok megvalósítására. Példaként említette a közlekedési programokat, köztük a komáromi híd építését, a közösségi közlekedés átalakításához szükséges városokon belüli autóbusz és vasúti közös pályaudvarokat, a GSM-R távközlési technológiára épülő rendszer vasúti telepítését.
A nemzeti program keretében a térségek turisztikai lehetőségeit is fejlesztik a Balaton, a Tisza-tó térségében, illetve elindul az Ős-Dráva program, valamint a budai vár rekonstrukciója. A tudásgazdaság növelése érdekében felgyorsítják a Talentis programot, megvalósul a szegedi szuperlézer projekt - hangsúlyozta a fejlesztési miniszter, hozzátéve, hogy a 63 milliárd forintba kerülő szuperlézer program mind a tudomány, mind a vállalkozások számára stratégia jelentőségű.
Cikk: | Elérhető az Új Széchenyi Terv pályázati kézikönyve |
Cikk: | ÚSZT: országjáráson ismertetik a tervet |