fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
A tagok fizették a nyugdíjkampányt
2011. január 21., 08:27
Legkevesebb kétszázmillió forintot költhettek a hazai magánnyugdíjpénztárak november vége óta olyan kampányokra, amelyek során televíziókban és az interneten látható reklámokkal, tájékoztató internetes oldalakkal, illetve nyugdíjkalkulátorokkal igyekeztek meggyőzni saját tagjaikat a kötelező pénztárak előnyeiről - derül ki a Magyar Nemzetnek nyilatkozó reklám- és nyugdíjszakértők véleményéből.

A Stabilitás Pénztárszövetség és egy, a kasszák mögött - multinacionális cégekből - álló pénzügyi csoportosulás sem árulta el, hogy pontosan mennyit fizettek ki azokból a működési költségekből, amelyekre sajátjukként tekintenek a pénztárak, miközben ezeket valójában a pénztártagok által befizetett havidíjakból vonják le. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete már vizsgálja, hogy a hazai nyugdíjpénztárak többsége mire költötte a működés finanszírozására felhasználható tartalékait. Mindeközben a Magyar Nemzet azt is kiderítette, hogy az egész pénztári lobbi mögött egyetlen PR-cég áll, ennek tulajdonosa pedig már a Kóka-féle balliberális pénzosztó gyakorlatnak is haszonélvezője volt - írják a lap pénteki pénteki számában, melyben bővebben is olvashat a témáról.

(Magyar Nemzet)
Kapcsolódó anyagok:
Cikk: Egyelőre alig pár ezren választották a magánkasszákat
Cikk: Schmitt Pál aláírta a nyugdíjtörvényt
Cikk: Selmeczi: Nyugat-európai mintájú nyugdíjrendszer jön létre + video
Cikk: Selmeczi: Megvédjük és garantáljuk a nyugdíjakat