FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat Nyomtatás
Ablak bezárása
Egy évet csúszhat a rákoskeresztúri buszfolyosó
Előre nem látható műszaki problémák és a vélhető súlyos tervezési hibák miatt egy évvel eltolná a rákospalotai buszfolyosó kialakításának végső határidejét György István főpolgármester-helyettes; a projekt így 2012-re fejeződne be.
Létrehozva: 2011. január 21., 17:09

A rákoskeresztúri korridorral Rákoskeresztúr városközpontját kötik össze az Örs vezér terével a Pesti út - Jászberényi út - Fehér út útvonalon. A 10 kilométeres folyosó átadásával 20-25 percre csökkenhet a most 60-70 perces utazási idő a helyi járatokon.

A buszfolyosót úgy alakítják ki, hogy a Fehér utat kiszélesítik és a buszsávot középen vezetik el. A Jászberényi úton, a Maglódi út és az Éles sarok között megszüntetik és átépítik az iparvágányokat és új buszpályát építenek az Örs vezér tere irányába. A Pesti úton - kisebb útpálya-szélesítéssel - buszsávot alakítanak ki.

Az unió 840 millió forinttal támogatja a beruházást, míg a főváros 350 millió forintnyi önrésszel járul hozzá a megvalósuláshoz. A főpolgármester-helyettes által jegyzett, a Fővárosi Közgyűlésnek pénteken benyújtott előterjesztés szövege szerint a szerződésben 2011. április 30-ról 2012. április 6-ra változtatnák a megvalósítás határidejét. A csúszás egyik oka, hogy több olyan kábelt találtak a földben, amelyek nem szerepeltek a terveken. Ilyen problémával találkoztak a XVIII. kerületi Pesti úton a Kis utca és a Bakancsos utca között, ahol egy forgalomtechnikai hangoló kábelt kellett kiváltani.

Ugyanezen a szakaszon a Magyar Telekom tulajdonában van egy hálózat is, ennek kiváltására készültek ugyan tervek, de ebbe a hálózatba időközben a távközlési cég zárt láncú optikai kábelt is létesített, amelyet szintén ki kellett váltani. Ezen munkák elvégzésére közbeszerzési eljárást indítottak, a kivitelező 2010. augusztus elejére elvégezte a feladatokat. A kivitelezők a Jászberényi úton, közműfeltárás során, több kábelt találtak, mint amiről a tervek szóltak. Kiderült az is, hogy a szelvény szerinti jobb oldalon gázelosztó-vezeték található, de magasabban a terveken jelölthöz képest, ezért kiváltása szükséges. Az elosztóhoz kapcsolódott két bekötő vezeték és nyomásszabályozó is, utóbbiak a terveken egyáltalán nem szerepeltek. Az előkészítéssel kapcsolatban ezen a szakaszon az előterjesztés szerint súlyos tervezési hiba gyanúja merült fel, amelyet ki kell vizsgálni.

Hátráltatta a munkákat az is, hogy a második szakaszon az Éles sarok és a Maglódi út közötti rész áthalad az állam és a MÁV tulajdonában lévő egyik telken, ennek használatát pedig a vasúttársaság bérleti szerződéshez kötötte. Többfordulós egyeztetést követően, 2011. január 4-én készült el a tervezet, a kivitelező kiválasztása csak annak aláírása után indulhat meg, így a szakasz kivitelezését nem tudják az április 30-i határidőre befejezni. A határidő módosítása miatt a támogatási szerződést, illetve a pénzügyi táblázatokat és egyéb dokumentumokat is módosítani kell. Erről várhatóan január 31-i ülésén dönt a Fővárosi Közgyűlés.