FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Kompjárat indul Lábatlan és Karva között
|
|
A jövő nyár végére ismét komp közlekedhet Lábatlan és Karva között, az Európai Unió támogatásának köszönhetően. A lábatlani Gerenday-kúriában a napokban Együttműködés határok nélkül címmel tartottak konferenciát, amelyen részt vett Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, a körzet országgyűlési képviselője. Az eseményen jelen volt a szlovákiai Karva és a magyarországi Lábatlan városának polgármestere is. |
|
Létrehozva: 2011. január 26., 10:58 | Utoljára frissítve: 2011. január 26., 11:04 |
Most érkezett el az idő és a lehetőség, hogy a nagy folyó e részen is összekötő legyen, s ne elválasztó a két part között - mondta dr. Völner Pál köszöntőjében. A tanácskozáson Dinnyés István, Lábatlan, és Duka Gábor, a szlovákiai Karva község polgármestere számolt be a két település testvérkapcsolatáról, amely jövő nyártól földrajzilag is közelít egymáshoz a rendszeres kompjárat következtében.
Az Európai Unióhoz és a schengeni övezethez való csatlakozás lényegesen leegyszerűsítette az engedélyek beszerzését - mondta Völner Pál, aki immár államtitkárként tevőlegesen működhetett közre a kompjárat beindulása érdekében.
Lábatlan és Karva vízen mindössze egy kilométerre fekszik egymástól, szárazföldön, hídon megközelítve azonban 50 kilométernyi a távolság. A jövő nyárra felépülő pontonkikötő és a szükséges infrastruktúra kiépítésével azonban ismét csak egykilométernyi lesz az út.
A találkozón számos előadás hangzott el a dunai hajózás lehetőségeiről, a borturizmusról, a kerékpárutak és a kompjárat kapcsolódása adta turisztikai távlatokról. A Duna Stratégia néven ismertté vált nagyszabású program jövőjéről is fontos információk birtokába jutottak a szinkrontolmácsolással zajló, kétnyelvű konferencián.
Valaha a mindennapi élet része volt, hogy a Duna két partja közötti kompközlekedés számos szakaszán a nagy folyónak. Piszke-Lábatlanon hajókikötő fogadta naponta a Bécs-Budapest között közlekedő személyszállító hajót. A személyszállítás a két háború között is működött, később a Duna évtizedeken át elválasztotta a két parton élőket, a lábatlani kikötő elpusztult a háborúban, s nem építették újjá. A tanácskozás helyszínéül szolgáló kúria hajdani tulajdonosa, Gernday Antal maga építtette meg a hajóállomást 1863-ban, majd jelképes évi egy forintért adta bérbe a Duna Gőzhajózási Vállalatnak.