Közölte, egy ilyen döntés körülbelül tízmilliárd forintos veszteséget jelentene a cégnek.
Az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottsága kedden megszavazta azt a módosító indítványt, amely szerint a szakminiszter évente megszabhatná a távhő hatósági árát, amelyre a Magyar Energia Hivatal augusztus 31-ig küldi meg javaslatát. A módosító indítvány rögzíti azt is, hogy a rendelet hatályba lépéséig a 2010. december 31-én alkalmazott árakat kell alkalmazni. A javaslat szerint az önkormányzati képviselő-testületek feladatai közül kikerülne a távhőszolgáltatás díjának és az ár alkalmazási feltételeinek hatósági megállapítása.
A főpolgármester a Baross Gábor Társaság összejövetelén tartott előadást, ennek során több aktuális fővárosi kérdést is érintett.
Tarlós István egyebek mellett a BKV helyzetéről beszélt. Közölte, a cég még az idén összedől, ha nem kap kormányzati segítséget. Úgy fogalmazott: "ha a BKV összedől, 3-4 nap alatt megáll az ország, ez nem tréfadolog".
A főpolgármester kritikával illetett több "kerületi kísérletet" is, amelyek szerinte a főváros egészére nézve károsak voltak. Ezek között említette az idegenforgalmi, valamint az iparűzési adóval kapcsolatos változásokat, valamint a fonódó villamosprojekt ügyét.
Ez utóbbival kapcsolatban azt hangoztatta, őt az érdekli, hogy átszállás nélkül el lehessen jutni a (III. kerületi) Bécsi út végéből (a XXII. kerületi) Budafokra, közvetlenül összekötve Buda északi és déli részét.
A II. kerületi vezetés fenntartásaira utalva úgy fogalmazott: azt mondani, hogy egész Budára káros elképzelés, ez olyan mértékű dilettantizmus, hogy (...) nem a személyre vonatkoztatva, hanem az esetre, hogy ez az én szememben a hülyék bátorsága".
A főpolgármester szerint nem mehet tovább a kerületi önkényeskedés, mert a város így szét fog esni. "Itt 24 felé forgácsolódnak a források, 24 stílus, 24 koncepció, 24 ideológia, 24 féle módszer és érdekcsoport, (...) ki kell mondani, hogy a kerületi túlhatalom kérdése parciális érdek és egyéni egzisztenciális érdekek elhanyagolható halmaza, (...) ez így tovább nem mehet" - mondta.
Az eredeti megbízás értelmében a budapesti 2-es és 4-es metró szerelvényeit gyártó Alstommal kötött szerződéssel kapcsolatban arról beszélt, halvány remény van arra, hogy megegyezzenek a "franciákkal". Utalt ugyanakkor arra, hogy nem a fővárosnál van a labda, mert addig nem vehetik át a szerelvényeket, amíg azok nem kapták meg a vasúthatósági engedélyt.
Egy jegyzőkönyvet idézve elmondta, 40 fékpróba során tízszer nem állt meg a szerelvény, ám az ajtók kinyíltak. Ki az, aki ezeket a szerelvényeket ilyen körülmények között, hatósági engedély nélkül átveszi? - vetette fel.
Tarlós István közölte azt is, valószínűleg elmarad a Városháza-projekt, (a Városháza és a kiskörút közötti terület beépítése), és mint mondta, szíve szerint ott óriási közparkot létesítene; ezért mindent meg is fog tenni.
Megerősítette azt a sajtóinformációt is, amely szerint "a felduzzasztott apparátus miatt" háromszázzal csökkentik a Városházán dolgozók számát. Jelezte: nincs szükség ennyi dolgozóra az önkormányzatnál, ezért nem is vesznek fel új munkatársakat a helyükre.
Tarlós István előadásában azt hangoztatta: budapesti programját együtt fogadták el Orbán Viktor miniszterelnökkel, és ő azt végre is akarja hajtani.
Cikk: | Tarlós: A helyzet nehéz, de a kormánnyal megoldható + videó |
Cikk: | A főváros nem fog élni a tanácsadói keretszerződésekkel |
Cikk: | Demszkyék százmilliós tanácsadói szerződéseket hagytak örökül |