Az önkormányzat ezt szombaton arra reagálva közölte az MTI-vel, hogy a Népszabadság azt írta, több vonalon is jelentős járatritkítások lesznek, amellyel a városházi szakügyosztálya nem ért egyet.
A lap szombati számában azt írta, hogy májustól ritkábban jár a 2-es villamos, járatsűrűsége 20 százalékkal csökken, rövidül néhány busz üzemideje, átszámozzák a HÉV-vonalakat és egész éjszaka jár majd a 6-os villamos. A Népszabadság szerint a tervezett módosításokat a korábbi gyakorlattal ellentétben sem a szakbizottság, sem a közgyűlés nem tárgyalta. A paraméterkönyvhöz a korábbi évekkel ellentétben nem mellékeltek sem háttérszámításokat, sem tanulmányokat, de utasszámlálásokról szóló jelentéseket sem - olvasható a lapban.
A főváros közleményében hangsúlyozta: a legjelentősebb változás a 6-os villamosok éjszakai közlekedtetése májustól, amelyek biztonságáról őrök gondoskodnak. Ezzel egyidejűleg a 906-os éjszakai járat megszűnik.
A kritikus és zsúfolt vonalakon járatsűrítést is tartalmaz az új paraméterkönyv, amelyeket alapos utasszámlálás és elővizsgálat után vezetnek be - olvasható a közleményben. Kisebb követési távolsággal közlekednek majd a 7-es buszcsalád (7, 7E, 173, 173E) járatai, a 173-as vonalon 10 százalékkal nő a napi járatok száma, a 7-es vonalon pedig több alacsonypadlós buszt állítanak forgalomba. Sűrűbben, 10 percenként közeledik majd a 99-es busz, és eggyel több jármű szolgálja majd ki a 254E járatot.
Mivel sok panaszt kaptak a Ferihegyre az utolsó gépekkel érkezőktől, a BKK májustól meghosszabbítja a 200E repülőtéri busz üzemidejét, így azok éjjel negyed kettőig közlekednek májustól.
A kevésbé kihasznált járatokon ezek ellentételezésére lesz menetrend-módosítás, a 225-ös busz helyett a 25-ös közlekedik sűrítve, és - kis mértékben - csökkentik a 2-es villamosvonal kapacitását. Az önkormányzat ugyanakkor hazugságnak minősítette, hogy 20 százalékkal csökkenne a járatok száma, mivel a délutáni csúcsidőben a 3 helyett, 3-4 perces követési idő lesz, más időszakokban nem változik a menetrend.
Változik a 105-ös busz útvonala is, a járművek nem állnak majd be a Deák Ferenc térre, hanem a József Attila utcán keresztül haladnak az Andrássy út, illetve a Lánchíd irányába.
A HÉV-vonalak a paraméterkönyv értelmében májustól számokat kaphatnak, a szentendrei vonal a H5, a ráckevei a H6, a csepeli a H7, a gödöllői a H8, a csömöri pedig H9-es számozást viseli majd.
Valótlan állítás, hogy jelentős járatritkítások lennének az új paraméterkönyvben, és, hogy ne lett volna alapos előkészítés - hangsúlyozták. Egyben hozzáteszik: György István főpolgármester-helyettes jogszerűen gyakorolta jogkörét, amikor jóváhagyta a Paraméterkönyvet közgyűlési döntés nélkül. A hatáskör átruházásról korábban maga a közgyűlés döntött - emlékeztetnek. A javaslatot a BKK, a BKV, és a városháza szakügyosztálya közösen készítette el, Tarlós István aláírása pedig nem szerepel a paraméterkönyvön, mert - mint írták - nem az ő feladata az aláírás.
Cikk: | Csak új buszokkal lehet pályázni a BKV buszjárataira |
Cikk: | Vitézy: Szigorú bérpolitikára van szüksége a BKV-nak |