FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat Nyomtatás
Ablak bezárása
Felújítják a 47-es út Békéscsaba és Szeged közötti szakaszát
Már folynak a 47-es út Szeged és Békéscsaba közötti 62 kilométeres szakaszának korszerűsítéséhez kapcsolódó előkészítő munkák; a felújított utat előreláthatólag 2013 végén vehetik birtokba közlekedők - tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kedden az MTI-t.
Létrehozva: 2011. március 8., 18:38

A beruházás célja az út teherbírásának növelése, a vízelvezetési gondok megszüntetése, a töltéskorona és a burkolat szélességének előírások szerinti kiépítése, szükség esetén ívkorrekciók, továbbá két új körforgalmú csomópont kialakítása. A fejlesztés a kerékpárosokat is segíti, 53 kilométeren párhuzamos bicikliutat is kiépítenek a tervek szerint.

A Békéscsaba-Orosháza, az Orosháza-Hódmezővásárhely és az Algyő-Szeged közötti útszakasz burkolatának 11,5 tonna tengelyterhelésre való megerősítésével teljessé válhat a főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszának felújítása, hiszen a Hódmezővásárhely és Algyő közötti szakasz négy sávra történő bővítése már tavaly befejeződött.

A fejlesztés része az orosházi vasút feletti híd általános felújítása, a Kakasszéki-főcsatorna feletti közúti kishíd felújítása és kerékpáros-kishíd építése, valamint forgalomcsillapító szigetek létesítése Székkutas határában.

A tervezett beruházás tartalmazza az Algyő és az M43 autópálya közötti szakaszon a jelenleg is négysávos, de osztatlan pályás, csak dupla záróvonallal elválasztott útpálya fizikai elkülönítését is.

"A 47-es út felújításával gyorsabbá, biztonságosabbá válhat a közlekedés Békéscsaba és Szeged között. Az Alföld egyik legfontosabb útvonalának korszerűsítése kedvezően hathat a térség gazdaságára, s ezzel párhuzamosan a foglalkoztatottságra" - közölte Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A fejlesztéshez a NIF Zrt. már megkapta a jogerős építési engedélyeket, rendelkezésre áll az engedélyezési tervdokumentáció, elkészítették az örökségvédelmi hatásvizsgálatokat. A UTIBER Közúti Beruházó Kft., a FŐMTERV-Roden Konzorcium, valamint a Via-Futura Kft. pedig jelenleg készíti a kiviteli terveket. Már zajlik, és várhatóan ebben az évben be is fejeződik a szükséges területek megszerzése, megkezdődnek az előzetes régészeti feltárások, s elkészül a megvalósíthatósági tanulmány, valamint a nagyprojekt pályázati dokumentációja.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program keretén belül bruttó csaknem 2 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap fedezi.