Szabó Erika hangsúlyozta: az egyablakos ügyintézés, a szolgáltatói szemlélet bevezetésével szeretnék elérni, hogy az állampolgárok egyszerűbben és gyorsabban boldoguljanak a hivatalos intéznivalókkal, és kialakuljon az ügyfélbarát "jó állam". Emlékeztetett, hogy januárban az ország 29 pontján nyíltak meg a kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálati irodái, a kormányablakok, ahol mostantól 30-féle ügyet lehetett intézni. A lista szerdán bővült az egyszerűsített honosítással, a magyar állampolgárság iránti igényt is be lehet nyújtani a kirendeltségeken. Az összesítések szerint március 10-ig országszerte mintegy ötvenezer ügyfelet, illetve érdeklődőt regisztráltak.
Szabó Erika elmondta, 2013-ra kialakítják a kormányhivatalok járási kirendeltségeit. A járások határainak és székhelyeinek meghatározása a helyi történelmi viszonyok és több, praktikus tényező figyelembevételével történik. A járási székhelyeken 2013 végére alakítják ki a kormányablakok szervezetét.