fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Ügyfélbarát, szolgáltató állam létrehozása a cél
2011. március 17., 20:01
A közigazgatási szervezetrendszer átalakításával, a kormányablakok kialakításával ügyfélbarát, szolgáltató állam alakul ki - mondta a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkára csütörtökön Tatabányán, ahol meglátogatta Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatalt.

Szabó Erika hangsúlyozta: az egyablakos ügyintézés, a szolgáltatói szemlélet bevezetésével szeretnék elérni, hogy az állampolgárok egyszerűbben és gyorsabban boldoguljanak a hivatalos intéznivalókkal, és kialakuljon az ügyfélbarát "jó állam". Emlékeztetett, hogy januárban az ország 29 pontján nyíltak meg a kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálati irodái, a kormányablakok, ahol mostantól 30-féle ügyet lehetett intézni. A lista szerdán bővült az egyszerűsített honosítással, a magyar állampolgárság iránti igényt is be lehet nyújtani a kirendeltségeken. Az összesítések szerint március 10-ig országszerte mintegy ötvenezer ügyfelet, illetve érdeklődőt regisztráltak.

Szabó Erika elmondta, 2013-ra kialakítják a kormányhivatalok járási kirendeltségeit. A járások határainak és székhelyeinek meghatározása a helyi történelmi viszonyok és több, praktikus tényező figyelembevételével történik. A járási székhelyeken 2013 végére alakítják ki a kormányablakok szervezetét.

(MTI-fidesz.hu)