Az oktatási államtitkár a műsorban elmondta: egy jó szándékú, segítésre orientált és tanácsadással egybekötött szakszerű ellenőrzésről lenne szó, amely objektív. Ez szárnyakat tud adni, még az átlagosnak tekinthető pedagógusnak is - tette hozzá.
Az elképzelés értelmében a tanárok munkáját erre felkészített pedagógusok ellenőrizhetnék, akik évente kétszer vállalhatnának ilyen munkát. Hoffmann Rózsa szerint a 26 éve megszüntetett, korábban tanfelügyeleti ellenőrzésnek hívott rendszer hiánya miatt az országos tanári kar elbizonytalanodott, hiszen nem kap munkájáról visszajelzést.
A diploma előtt a gyakorló tanításon még ellenőrzik, korrigálják és tanácsot adnak a tanárnak, de utána évek telnek el úgy, hogy senki nem törődik azzal, jól végzi-e az osztálytermi munkáját. A külső szakmai ellenőrzésnek pont ez lesz a célja: a tanár munkáját folyamatosan figyeli, és közbelép, ha kell - magyarázta az államtitkár.
A pedagógusok szakszervezete korábban visszautasította Hoffmann Rózsa állítását, amely szerint az iskolákban nincs szakmai ellenőrzés. Mint honlapjukon február 11-én írták: a közoktatásról szóló törvénynek külön fejezete foglalkozik a szakmai ellenőrzéssel, amelyet elrendelhet az igazgató, a fenntartó vagy a miniszter. Sőt a tanév rendjéről szóló jogszabály emellett országos szakmai ellenőrzéseket is meghatároz.
A szervezet úgy véli, hogy a közoktatás átszervezésének valós indoka az, hogy az állam döntő szerepet akar vállalni a közoktatás irányításában, ezért kívánja csökkenteni az iskolák és a pedagógusok autonómiáját.
Az új közoktatási törvény és a pedagógusi életpálya-modellről szóló törvény a tervek szerint májusban kerülhet a parlament elé.
Cikk: | Pedagógus-életpályamodell 2013-tól |
Cikk: | Hoffmann: Egységes európai felsőoktatási térség kell |
Cikk: | Pontosan felmérik az óvodai férőhelyeket |