György István főpolgármester-helyettes előterjesztőként a vitában azt mondta, kezdeményezték, hogy az összeget a BKV 10 napon belül kapja meg. Hangsúlyozta, hogy olyan infrastruktúrafejlesztés indulhat meg, amilyenre az elmúlt években nem volt példa. Losonczy Pál jobbikos képviselő közölte, hogy támogatják az előterjesztést, de a buszágazat kiszervezésével nem értenek egyet. Tarlós István főpolgármester erre reagálva azt mondta, hogy nem kívánják a BKV-t privatizálni.
A javaslat szerint a BKV az összegből 3,9 milliárd forintot pályafelújításra költ el. Ebből folytatódik a HÉV-vonalak úgynevezett továbbhasználati engedélyével összefüggő beruházás, s felújítják több villamosvonal (2, 18, 28, 50, 52, 59, 62-69) egy-egy szakaszát. Csaknem 4 milliárdot fordítanak 2011-ben járműbeszerzésre és -felújításra. Folytatják a 412-es Ikarusok korszerűsítését és 42-44 használt alacsonypadlós autóbusz beszerzésével számolnak. Ez utóbbira korábban már ki is írták a közbeszerzési eljárást, de eredményt egyelőre nem hirdettek.
Az idén trolibuszokat is felújít a BKV, hogy a 30 éves, ZIU-9-es trolikat ki tudják váltani. A tervek szerint 17 Ikarus-jármű esik át nagyfelújításon és 12 járművet használtan vásárolnak. Ha a feladatok elvégzése után marad pénz, akkor azt a BKV nosztalgia-trolibuszjárat indítására fordítaná. A villamosok korszerűsítése is folytatódik, újabb TW6000-es (hannoveri) villamosokra írtak ki közbeszerzést, s folyamatos a 2010-ben vásárolt járművek forgalomba állítása és a korábban beszerzett villamosok felújítása is. Ezen kívül a T5C5K típus úgynevezett nagyfelújítása is időszerűvé válik, 2011-ben 8 járművet újítanak fel. A villamospark korszerűsítésére 1,7 milliárd forintot szánnak.
Európai uniós projektekre a 11 milliárdos keretösszegből 2,3 milliárd forintot fizetnek ki, ebből folytatják a GPS-alapú utastájékoztató rendszer (FUTÁR) kivitelezését. A tőkepótló támogatást a főváros minden évben átutalja a BKV-nak, de ezt az összeget a közlekedési társaság csak felújításokra, járműbeszerzésekre költheti el.