FIDESZ.HU > Hírek > EU elnökség Nyomtatás
Ablak bezárása
Az uniós kulturális és oktatási miniszterek üléseznek Gödöllőn hétfőn
Az uniós tagállamok kulturális és oktatási ügyekért felelős miniszterei tanácskoznak Gödöllőn hétfőn és kedden, a magyar soros EU-elnökség következő informális miniszteri ülésén; egyebek mellett a kulturális sokszínűség megőrzése és az aktív, felelős állampolgárok nevelése lesz a téma.
Létrehozva: 2011. március 26., 16:15 | Utoljára frissítve: 2011. március 28., 17:24

Az informális ülés első napján, hétfőn a kulturális miniszterek tanácskoznak a Grassalkovich-kastélyban, az ülésen részt vesz Szőcs Géza, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium kultúráért felelős államtitkára és Andrulla Vasziliu oktatásért, kultúráért, többnyelvűségért és ifjúságért felelős EU-biztos is. Az Európai Bizottság tagját elkíséri Budapestre férje, Georgiosz Vasziliu volt ciprusi köztársasági elnök.

A tárca az MTI érdeklődésére közölte: hétfőn a delegációk megvitatják az uniós versenyképességi program, az EU2020 és a kultúra összefüggéseit és azokat az uniós intézkedéseket, amelyek célja, hogy a kultúra szerepe hatékonyabb legyen ennek a stratégiának a végrehajtásában. Szó lesz arról is, hogy ezek az intézkedések miként járulhatnak hozzá Európa kulturális sokszínűségének fenntartásához - tették hozzá.

Az ülés második napján, kedden az elnökséget Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár képviseli. A Nemzeti Erőforrás Minisztérium tájékoztatása szerint az eseményen az uniós tagállamok szakminiszterei mellett a tagjelölt államok (Horvátország, Törökország, Macedónia, Montenegró és Izland) tárcavezetői is részt vesznek.

Mint kifejtették, a tanácskozás fő témája ezen a napon az aktív állampolgárságra nevelés koncepciója lesz. Megvitatják, milyen ismeretekre, képességekre van szüksége az aktív, felelős európai állampolgárnak, és ezeket hogyan adhatják át az iskolai gyakorlatban. Szóba kerül továbbá a pénzügyi tudatosságra nevelés és a vállalkozói készségek kialakítása is - emelték ki. További fontos témaként említették a diákok közösségi tevékenységét és az iskolai erőszak kérdését.