A fejlesztési feladatokat az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet végezte. A projekt célja olyan rendszer kidolgozása, amelynek segítségével a felsőoktatásba jelentkezők, illetve az ott tanulók másutt megszerzett ismereteit és képességeit mérik majd fel, illetve ezeket dokumentálják, értékelik.
A fejlesztők kiemelik, hogy ez az eljárás segíti a nem hagyományos hallgatói csoportok belépését a képzési programokba, és elkerülhetővé teszi a felesleges ismétléseket a tanulmányok során.
Két összegző kiadványban adták közre a szakmai eredményeket a fejlesztők, a kiadványt oktatáspolitikai döntéshozóknak, a felsőoktatási szektor és az intézmények vezetőinek, oktatóknak, a képzésszervezésben dolgozóknak ajánlják. Ugyanakkor a szakképzés, felnőttképzés, közoktatás fejlesztésében érdekelt szakembereknek is tanulságos lehet a projekt internetes oldaláról letölthető két kötet. A következő fejlesztési szakasz (2011-2013) tervezése már elkezdődött.
A kormányzat 2013-ra vállalta a fejlesztés lezárását, ezt a dátumot az uniós országok nagy része is követni igyekszik. A külföldi tapasztalatok szerint több évet vesz igénybe, amíg a felsőoktatás szereplői beillesztik saját képzési stratégiájukba, és minőségbiztosított eljárásokat vezetnek be.
Az Educatio Társadalmi Nonprofit Kft., a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet konzorciuma a Támop programon belül további területeken kíván hozzájárulni a hazai felsőoktatási rendszer minőségi fejlesztéséhez, egyebek mellett a diplomás pályakövető rendszerrel és az adattár-alapú vezetői információs rendszerrel.
Cikk: | A gyermekszegénység elválaszthatatlan a munkanélküliségtől |
Cikk: | Az üzleti szektor túljutott a válságon |