A jelenlegi elképzelések szerint az öregségi nyugdíjasok kedvezménye változatlan maradhat. De ami a különböző hivatásokhoz, különböző hagyományokhoz kötődően létezik, ott valószínűleg üzletpolitikai céges kedvezmények váltják fel ezeket.
Körülbelül háromszázezer vasutas családtag ingyenes utazási lehetősége is megszűnne, bizonyos kedvezményeket azonban továbbra is megkapnának. Az államtitkár a műsorban arról beszélt: a munkába és az iskolába járással járó utazást továbbra is támogatnák a tervek szerint, de azokat a kedvezményeket szűkítenék, amelyek nem a munkába járáshoz kötődnek. Az átalakítással több milliárdot takaríthatnak meg.
Csak a MÁV és a Volán holdingjával megalakuló Nemzeti Közlekedési Társaság létrejöttével éves szinten tizenötmilliárddal csökkenhet a háromszázmilliárdos adósságot felhalmozó MÁV éves működési költsége. A menetrendi párhuzamosságok felszámolásával is milliárdokat takaríthatnak meg. Sehol nem lesznek azonban vonalbezárások - erősítette meg a Krónika kérdésére az államtitkár.
- Azt hiszem, hogy egy sikeres cég, ami ki fog alakulni, a helyiekkel, az önkormányzatokkal egyeztetetten fogja eldönteni, hogy mire van helyben szükség. Tehát nem várható drasztikus változás - jelentette ki Völner Pál.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság a tervek szerint 2012. január 1-jével jön létre. Az első átalakított menetrend a 2012-es iskolakezdésre készülő új menetrend lehet. Az új kedvezményrendszert szintén jövőre, több lépcsőben vezethetik be.
Cikk: | A következő évek fejlesztései a XXI. századi vasutat teremtik meg |
Cikk: | Megkezdődik a közösségi közlekedés megújítása |