A főpolgármester közlése szerint a második szakasz építését senki nem állította le, hiszen "csak azt lehet leállítani, ami elkezdődött". Az első szakaszt szeretnénk befejezni, ott köztudottan óriási problémák vannak a két ciklussal ezelőtt megkötött szerződésekkel - fűzte hozzá. Tarlós István kiemelte: a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) támogatására is nagy szükség van, hogy a régi szerződésekből ne legyen probléma.
A szerelvények még mindig nincsenek itt, nem kaptak vasúthatósági engedélyt sem, ezért egyelőre azt sem lehet megmondani, hogy mikor állhatnak forgalomba - sorolta a főpolgármester. Ugyanakkor az állomások és a sínek épülnek, az alagutak építése pedig már befejeződött - tette hozzá. A metró egyes elképzelések szerint 2014 végén szállíthat utasokat először, ha a fenti problémák megoldódnak - mondta kérdésre válaszolva Tarlós István.
Cikk: | Nemzetközi elismerés a BKK koncepciójának |
Cikk: | Idén 117 milliárdot költene közlekedésfejlesztésre a főváros |
Cikk: | Vitézy: Szigorú bérpolitikára van szüksége a BKV-nak |