ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Műszakilag felülvizsgálhatják a budapesti metróközlekedést

Műszakilag felülvizsgálhatják a budapesti metróüzemet, ha a képviselők elfogadják Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester ezt célzó előterjesztését, amelyet kedden publikáltak Budapest honlapján.
Létrehozva: 2011. május 24., 10:59
nyomtat küld

A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésére készített előterjesztésben Tarlós István úgy fogalmaz, hogy a BKV-nak 154 "lejárt szavatosságú" metrókocsija van, de a magyar szabályok műszaki állapothoz és nem életkorhoz kötik a forgalomban való részvételt. A pontos műszaki állapotról viszont nincs információja a fővárosnak. Kocsis István, a BKV vezérigazgatója arról tájékoztatta Tarlós Istvánt, hogy 11 darab 35 és 40 év közötti metrókocsit tovább üzemeltetnének, de ezek általános és rendkívüli felülvizsgálatát el kell végezni. Erre a BKV már keresi a forrást és a technológiát. A cél az is, hogy összeállítsanak egy járműpark-fejlesztési csomagot, amellyel elérhető, hogy ne legyen 30 évnél idősebb szerelvény a forgalomban.

A főpolgármester előterjesztésében azt írta, mivel az elmúlt hetekben elszaporodtak a műszaki hibák a 3-as vonalon, elengedhetetlennek tartja az észak-déli vonal műszaki felülvizsgálatát. Tarlós István kifejtette, hogy a műszaki audit öt területre terjed ki: a metrószerelvények karbantartási rendszerének teljes felülvizsgálatára; elemezni fogják a szerelvények további üzemelésének életkorukból fakadó kockázatait; vizsgálják a felhasznált, beépített alkatrészeket, a beépítés folyamatát; a szerelvények általános műszaki állapotát; és azt is, hogy a szerelvények lecseréléséig milyen lehetőségei, kockázatai lehetnek az üzemeltetésnek.

z auditot kizárólag minősített, nemzetközi referenciákkal rendelkező intézet végezheti, a feladatok elsősorban a 3-as metróvonalra terjednek ki, de a 2-es metró üzemvitelét is vizsgálnák. Tarlós István múlt pénteken jelentette be, hogy megkezdték 43 darab, 40 évnél idősebb metrókocsi kivonását a 2-es és 3-as vonalról, mert potenciális balesetveszélyt jelentenek. A főpolgármester elmondta, a metrótűzesetek miatt a BKV vezérigazgatója megkereste a szerelvényeket korábban gyártó orosz céget, és azt a tájékoztatást kapták, hogy a 30 év feletti szerelvények közlekedtetése már biztonsági kockázatot jelent.

A BKV állományában egy 2011. februári jelentés szerint három típusú metrókocsi van. A legfiatalabbak a 81714/81717-es típusú szerelvények, de ezek is átlagosan 25,8 évesek. A társaságnak 194 ilyen típusú kocsija van. Ev, EvA és Ev3 típusú kocsiból 174 darabot használ a BKV, ezek átlagos életkora 37,1 év. Korábban azzal számoltak, hogy az Alstom-kocsik szállításának csúszása miatt a 3-as vonalon szolgáló, selejtezésre tervezett Ev3-asokat továbbra is üzemben tartják érdemi felújítás nélkül. A kisföldalatti szerelvényeiből 23 fut, ezek átlagosan 36,7 évesek, karosszériahibák sorozatban fordultak elő. A BKV 2010-re tervezte, hogy elvégzi ezen kocsik nagyjavítását, amellyel 7-10 évig tovább üzemelhetnek.

Egy közlekedési szakportálon olvasható cikk szerint az első, Ev típusú szerelvényeket 1966-ban rendelték meg, majd 1970-72-ben állították forgalomba őket. A később rendelt szerelvények kapták az Ev3-as megjelölést, EvA-val pedig a 2000 és 2002 között felújított 45 darab kocsit jelölik.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések