Mint azt a vezérigazgató elmondta, jelenleg "a szakadék felé haladó vonaton kell mozdonyt cserélni", de a napi teendőkön túl muszáj hosszú távú tervet készíteni. A vezérigazgató utalt arra, hogy Budapesten az utolsó nagyobb beruházási hullám a '70-es évek közepén volt, azóta a rendszer fejlesztésére gyakorlatilag nem költött a főváros, ezért "szégyenteljes, méltatlan" állapotok alakultak ki.
Vitézy Dávid úgy vélte: a budapestiek nem tekintenek "idegen dologként" a tömegközlekedésre, a hálózat kiterjedt, ugyanakkor a járműállomány rendkívül elöregedett. Mint hangsúlyozta: olyan projektekre van szükség, amelyekkel be lehet hozni az infrastruktúra hatalmas lemaradását, amennyiben ugyanis az "alap szétporlad, akkor nem biztosítható az üzemeltetés".
A BKK vezetője elmondta, a tervek között szerepel a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, az évtizedek óta elavult infrastruktúra cseréje, a 3-as metró, a ráckevei és csepeli HÉV vonalának meghosszabbítása; továbbá a 42-es villamos a Havanna lakótelepig járna. Közlése szerint mintegy száz-száz villamost és trolibuszt szeretnének "csomagban" beszerezni, illetve egy új kocsiszín építése is a tervek között szerepel. Mint mondta, ezek mindegyikét elő kell készíteni, és közülük a leghatékonyabb beruházásokat kell megvalósítani.
Cikk: | "Húsz év lemaradását nem lehet két év alatt behozni" |
Cikk: | Kulcstényező a városfejlesztés a fellendülésben |