FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat Nyomtatás
Ablak bezárása
Elindulhat a fővárosi 1-es és 3-as villamosvonal fejlesztése
Az önrész biztosításának megszavazásával elindulhat az 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztése Budapesten, ha a képviselők elfogadják az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén. Újraindulhat a közösségi kerékpáros közlekedés rendszerének (BuBi) projektje Budapesten, ha a képviselők elfogadják az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén. Meghozhatja a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. szétválásához szükséges végső tulajdonosi döntéseket a Fővárosi Közgyűlés szintén jövő szerdai ülésén.
Létrehozva: 2011. június 17., 16:39 | Utoljára frissítve: 2011. június 20., 10:21

Hutiray Gyula városfejlesztési főpolgármester-helyettes pénteken közzétett előterjesztése szerint a forrás biztosítása pénzeszköz átadása-átvétele formájában történik, a lebonyolítást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) végzi, a fejlesztés során létrejövő vagyon pedig a BKV tulajdonába kerül. A projekt összköltsége 40 milliárd forint, ebből 2,4 milliárd forint az önrész, ezt biztosíthatják a közgyűlési döntéssel. Ezt követően írhatják alá a támogatási szerződést.

A BKK tájékoztatása szerint az 1-es és a 3-as villamosvonalon a műszaki állapotok az elmúlt években annyira leromlottak, hogy beavatkozás és fejlesztés nélkül a forgalom fenntartása a következő években veszélybe kerülne. Több szakaszon 5-20 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben és gyakori a sínek felpúposodása. A beruházás keretében mindkét vonal akadálymentes lesz a peronok átépítésével, megemelésével, rámpák és liftek építésével, illetve a jelzőlámpák áthangolásával és egyéb forgalomtechnikai megoldásokkal előnyben részesítik majd a villamosokat.

Az 1-es villamos esetében az energiaellátás korszerűsítése mellett a Bécsi úti végállomás és a Puskás Ferenc Stadion között felújítják a villamospályát és a teljes infrastruktúrát, valamint meghosszabbítják a vonalat a Lágymányosi hídi végállomástól a hídon és a Budafoki úton át a Fehérvári útig. A 3-as villamos vonalán az energiaellátás részleges korszerűsítésén kívül a Bihari úti egyvágányú szakaszt kétvágányúra építik át, valamint megújul a pálya a Mexikói úton, az Erzsébet királyné útja belső részén, a Fehér út mentén, az Éles saroknál és a Kőrösi Csoma Sándor úton.

Mindkét vonal esetében lesznek füvesített szakaszok is, a tervek szerint Óbudán a Vörösvári úton a rendelőintézet és a Flórián tér között, Újbudán a Lágymányosi híd budai lehajtójától a Fehérvári úti végállomásig, valamint Kőbányán a Liget tér és a Szent László tér megállók között. Az 1-es és a 3-as villamos vonalára új, alacsonypadlós járművek is kerülhetnek a következő években, ezek a régi Tatra (T5C5) típusú és az úgynevezett hannoveri (TW6000) kocsikkal vegyesen közlekednek majd. A járműcsere érdekében a BKK külön projektet indított. A BKK tervei szerint a beruházás 2012-ben indulhat meg.

Újraindulhat a kerékpáros közlekedés projektjének fejlesztése Budapesten

György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes pénteken közzétett javaslata arra irányul, hogy a Parking Kft.-től a projekt kerüljön át a Budapesti Közlekedési Központhoz (BKK), illetve a főváros vállalja az uniós támogatású projekt önrészének biztosítását. Az európai közösség 900 millió forintot ad a projektre. Az úgynevezett BuBi olyan alternatív közösségi közlekedési szolgáltatás lenne, amely lehetőséget biztosítana a kerékpáros közlekedésre azok számára, akik nem tudják a saját biciklijüket használni. A projekt lényege, hogy egymástól átlagosan 560 méter távolságra lévő 74 helyszínen összesen több mint 1000 kerékpárt lehetne kölcsönözni. A kerékpárok leadása az automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló módon történhet bankkártya/hitelkártya, chipkártya, illetve mobiltelefon használatával. Ezzel párhuzamosan a BKK egyéb, kerékpározást támogató fejlesztésekbe is belekezdett, ilyen a közterületi kerékpártámaszok létesítése, a közlekedési hálózat korrekciója, a belvárosi kerékpárútvonalak bővítése és a jelzőlámpás csomópontok közlekedési rendjének "kerékpárbarát" áthangolása.

Lezárhatja az FKF Zrt. szétválási folyamatát a Fővárosi Közgyűlés

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) honlapján olvasható javaslat szerint az FKF-ből kiváló közútfenntartási és üzemeltetési ágazat az újonnan megalakuló BKK Közút Zrt.-hez tartozik majd; a társaság a BKK szakmai, és év végéig tulajdonosi irányítása alatt fog működni. A hulladékkezelés és a köztisztasági feladatok az anyacégnél, vagyis a közterület-fenntartónál maradnak. A szétválással kapcsolatos előkészítő munka már tavaly októberben megkezdődött, március végén pedig a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a közútfenntartási ágazat kiválásához szükséges könyvvizsgálót; továbbá döntött a létrejövő társaság cégformájáról. A szerdai ülésen elfogadhatják a vagyonmérleg tervezeteket, a szétválási okiratot és a cégalapító okiratot, valamint döntés születhet a személyi kérdésekben. A BKK Közút Zrt. október 1-jével alakulhat meg; feladatai között szerepelnek egyebek mellett a burkolatfenntartási és -javítási munkálatok, a főbb fővárosi útfelújítások, a hidak és aluljárók üzemeltetése és forgalomtechnikai üzemeltető feladatok ellátása. György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes javaslatáról zárt ülésen döntenek a képviselők.