fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Döntött a közgyűlés: új zászlaja lesz a fővárosnak
2011. június 22., 10:01
Elfogadta Budapest új zászlaját a Fővárosi Közgyűlés 21 igen és 2 nem szavazattal szerdán. Folytathatja a falfirka-mentesítési programot az FKF, új taxidrosztrendelet lép életbe, rendkívüli ülés lesz júliusban az Alstom-kocsik ügyében, megújulnak a parkok és a játszóterek, újraindul a kerékpáros közlekedés projektjének fejlesztése.

Elfogadta Budapest új zászlaját a Fővárosi Közgyűlés 21 igen és 2 nem szavazattal szerdán. Az MSZP képviselői nem nyomtak gombot a szavazásnál. Az új zászló fehér színű, nemzeti színekből összeálló háromszöges díszsorral szegélyezett, közepén az eddigi címer szerepel ezután is. Tarlós István főpolgármester előterjesztése szerint Budapest eddigi zászlaja más zászlóval könnyen összetéveszthető a nagyfokú hasonlóság miatt. A vörös, arany(sárga), égszínkék zászló ereklyeként, mellérendelt feladatkörben kap szerepet ezután a Fővárosi Közgyűlés ülésein és más ünnepi alkalmakkor.

Németh Zoltán, a Fidesz frakcióvezetője azt mondta: "az új zászló kifejezi, hogy Budapest a nemzet fővárosa, kifejezi a nemzet egységét". A Fidesz és a Jobbik képviselői igennel szavaztak. A fővárosi zászlók cseréje körülbelül 10 millió forintba kerül, ezt a pénzt az általános tartalék előirányzatából csoportosítják át. A változás augusztus 15-én lép hatályba.

Folytathatja a falfirka-mentesítési programot az FKF

Többletforrást, 125 millió forintot kap a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. a vadplakát- és falfirka-mentesítési programra, miután a Fővárosi Közgyűlés szerdán egyhangúlag elfogadta az erről szóló indítványt. György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint a 2008 és 2010 közötti program sikeres volt, és egyre kevesebb a "visszafirkálás" is. A program során több mint százezer négyzetméteren távolították el a falfirkákat, a vadplakátoktól és graffitiktől megtisztított épületek száma pedig meghaladja a 3700-at - olvasható az előterjesztésben. Ezzel párhuzamosan kiépült a monitoringrendszer, amelynek lényege, hogy a Fővárosi Közterület-felügyelet, a rendőrség, az FKF és a tulajdonosok felügyelik a területüket. A városvezető azt is megfogalmazta, hogy az épületek tulajdonosait kötelezni kell, hogy a vadplakátokat, falfirkákat eltávolítsák, és a rendőrségen bejelentést tegyenek.

A program folytatására, a mentesített épületek és közterületek tisztán tartására, az idegenforgalmi, városképi és közösségi közlekedés szempontjából legfrekventáltabb területeken a hidak, a felüljárók lábazatának, továbbá a nem kiemelt aluljáróknak a mentesítésére és tisztán tartására szükséges 125 millió forintot a városüzemeltetési céltartalékból biztosítják.

Új taxidrosztrendelet lép életbe Budapesten

Új taxidrosztrendelet lép életbe Budapesten 2012. január 1-jével, miután a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a képviselők 20 igen szavazattal, 11 tartózkodás mellett elfogadták György István főpolgármester-helyettes erre vonatkozó előterjesztését. Az előterjesztő visszavonta azon javaslatát, hogy a 30 ezer forintra emelt taxidroszt-használati díjat már év közben bevezessék, így az emelt díjat a rendelet hatályba lépésétől, 2012. január 1-jétől kell megfizetni.

A vitában a szocialista Szaniszló Sándor a taxis szervezetekkel folytatott tárgyalások állásáról érdeklődött. Tarlós István főpolgármester azt válaszolta, hogy az egyeztetések még nem zárultak le. Kifejtette: nyilvánvaló, hogy a tarifarendszert meg kell változtatni, és a szolgáltatás minőségével kapcsolatban is eltérőek a tapasztalatok. Az egységes arculat szempontjából a megfogalmazása szerint tehetetlenségi ponton vannak, és nem tudnak erről elmozdulni. A vitát követő szavazáson az MSZP és a Jobbik képviselői tartózkodtak.

A javaslatban György István azt írta: a taxiállomások üzemeltetése a Budapesti Közlekedési Központhoz (BKK) kerül át, az átadás-átvétel során vetődött fel a jelenlegi szabályok felülvizsgálata. Mivel több ponton kellett volna módosítani a rendelkezést, s ez áttekinthetetlenné tette volna a szabályozást, egy teljesen újat készítettek el. Ennek során figyelembe vették az adminisztrációs terhek csökkentését, így a taxitársaságok számára a hozzájárulás könnyebben adható ki. A jelenleg érvényes szabályozás nem rögzíti az állomások használatáért fizetendő díj mértékét, csak annak számítási módját, így az új rendelet tervezetében erre is javaslatot tettek.

Tekintettel arra, hogy a díj öt éve nem változott és a jelenlegi működésre fedezetet már nem nyújt, György István azt kezdeményezte, hogy évi 30 ezer forint legyen a taxiállomás-használati díj. Az eredeti javaslat szerint július 1-jével emelték volna a fizetendő tarifát, de ezt az előterjesztő visszavonta, így a tarifa szabályozása a rendelettel egy időben, 2012. január 1-jén lép hatályba.

Rendkívüli ülés lesz júliusban az Alstom-kocsik ügyében

A Fővárosi Közgyűlés július elején várhatóan rendkívüli ülést tart az Alstom-metrókocsik ügyében - jelentette be Tarlós István főpolgármester szerdán a testület ülésén. Azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra, milyen konkrét kérdésben kell döntenie a közgyűlésnek, de addig várhatóan ismét találkozik az Alstom és a magyar főváros vezetője.

Kedden, több hónapig tartó vita és a francia bíróság által hozott, a BKV számára kedvező döntés után Budapesten tárgyalóasztalhoz ült Tarlós István és Patrick Kron, a francia Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója. A találkozó után a főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy rendkívül közel kerültek a megoldáshoz. Patrick Kron pedig azt mondta, Tarlós István meghívására néhány hét múlva visszatér Budapestre, és lezárhatják a megbeszéléseket.

Megújulnak a parkok és a játszóterek Budapesten

Állagmegóvó és minőségjavító fenntartási feladatokra, valamint a szabványváltozás miatt szükséges játszótéri átalakításokra 460 millió forint többletforrást kap a Főkert Nonprofit Zrt. Erről szerdai ülésén döntött a Fővárosi Közgyűlés, a képviselők egyhangúlag támogatták a javaslatot.

György István, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint a korábbi forráshiány miatt a Főkert nem tudta kellő gyakorisággal elvégezni az ilyen jellegű feladatokat, emiatt a parkok állapota látványosan romlott. Mint mondta, a városvezetés az ígérete szerint próbálja láthatóvá tenni a változást, hogy az itt élők és az ide látogatók komfortérzete javuljon.

A többlettámogatásból lehetőség nyílik egyebek mellett a zöldterületek gyakoribb gondozására, a hiányzó fák pótlására, illetve hat helyszínen komplex minőségjavításra. A feladatok ellátásához idény jellegű létszámbővítés, valamint további alvállalkozók foglalkoztatása is szükséges.

A határozat szerint felújítások, kismértékű átalakítások lesznek a főváros közterületi játszóterein is a 2008-ban szigorított szabvány miatt. A játszótereken többnyire alkatrészcserék lesznek, illetve bővítik az ütéscsillapító burkolatokat.

Újraindul a kerékpáros közlekedés projektjének fejlesztése

Újraindul a közösségi kerékpáros közlekedés rendszerének (BuBi) projektje Budapesten, a képviselők a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén fogadták el az erről szóló előterjesztést. Az ülésen 19 igen és 2 nem szavazattal, 9 tartózkodás mellett fogadták el az előterjesztést. A Jobbik képviselői nem támogatták a javaslatot, az MSZP pedig tartózkodott a szavazásnál.

György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes javaslata arra irányult, hogy a Parking Kft.-től a projekt kerüljön át a Budapesti Közlekedési Központhoz (BKK), illetve a főváros vállalja az uniós támogatású projekt önrészének biztosítását. Az európai közösség 900 millió forintot ad a projektre.

A vitában Tarlós István főpolgármester nevetve megjegyezte: meg kell gondolni, hogy kellenek-e a kerékpárosoknak a külön lámpák, mert ő még nem látott biciklist megállni a pirosnál. Az úgynevezett BuBi olyan alternatív közösségi közlekedési szolgáltatás, amely lehetőséget adna a kerékpáros közlekedésre azok számára, akik nem tudnak saját biciklit használni. A projekt lényege, hogy egymástól átlagosan 560 méter távolságra lévő 74 helyszínen összesen több mint 1000 kerékpárt lehetne kölcsönözni. A kerékpárok leadása az automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló módon történhet bankkártya, chipkártya, illetve mobiltelefon használatával.

Ezzel párhuzamosan a BKK egyéb, kerékpározást támogató fejlesztésekbe is belekezdett, ilyen a közterületi kerékpártámaszok létesítése, a közlekedési hálózat korrekciója, a belvárosi kerékpárútvonalak bővítése és a jelzőlámpás csomópontok közlekedési rendjének "kerékpárbarát" áthangolása.

(MTI-fidesz.hu)
Kapcsolódó anyagok:
Cikk: Új zászlaja lehet a fővárosnak