Stratégiai hiba volt a MÁV-Cargo, a teherszállítást végző MÁV-cég eladása. Egyebek mellett ezt állapította meg a vasúttársaság helyzetét vizsgáló parlamenti bizottság jelentése, amelyet hétfőn fogadott el az országgyűlés. A bizottság kezdeményezi, hogy Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos terjessze ki a vizsgálatát a bizottság tudomására jutott ügyekre is. A 180 perc vendége a testület vezetője, Manninger Jenő, a Fidesz országgyűlési képviselője volt, aki hozzátette: anyagi kár is érhette az államot, hiszen tranzitország vagyunk, azzal pedig, hogy eladtuk a céget, amelyik átviszi az árut, gyakorlatilag leöltük az aranytojást tojó tyúkot.
Manninger hozzátette: nem elsősorban az árral van gond, a több mint 90 milliárd forint piaci értéken reális lehetett, de sokatmondó, hogy a vevő az osztrák államvasút volt, amelyik minden bizonnyal nagyobb nyereséggal számol a jövőben. Például, azért, mert amikor az uniós előírásoknak megfelelően Magyarország is bevezeti majd a tehergépjárművekre az útdíjat, a vasúti áruszállítás is kedvezőbb pozícióba kerül. Arra a felvetésre, hogy visszavásárolhatjuk-e a MÁV-Cargót, Manninger úgy reagált, ez meglehetősen bonyolult lenne, de úgy tudja, arról folynak tárgyalások, hogy magyar tulajdonos is bekerüljön az osztrák áruszállító cégbe. Ezt a megoldást egyébként, többek közt járulékos hatásai miatt, a bizottság is támogatná, hiszen magyar munkahelyeket is teremthetne.
Cikk: | "A színvonalromlás volt jellemző a MÁV működésére" |
Cikk: | Varga: Át kell alakítani a MÁV struktúráját |
Cikk: | Áprilisra kiderül: érdemes volt-e eladni a MÁV Cargót |