FIDESZ.HU > Sajtóanyagok > Közlemények Nyomtatás
Ablak bezárása
Célzott intézkedésekkel tovább javítható a hazai közlekedésbiztonsági helyzet

Magyarország tevékeny szerepet vállal az európai közlekedésbiztonság javításában, amely tranzitországként is kiemelt feladata és kötelessége – jelentette ki Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács konferenciáján 2011. június 29-én, Budapesten.

Létrehozva: 2011. június 29., 13:42

Magyarország tevékeny szerepet vállal az európai közlekedésbiztonság javításában, amely tranzitországként is kiemelt feladata és kötelessége – jelentette ki Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács konferenciáján 2011. június 29-én, Budapesten.

A PIN (Road Safety Performance Index - Közlekedésbiztonsági Teljesítmény Index) projekt 2006-os elindítása óta a résztvevő 27 uniós tagállamban, valamint Norvégiában, Svájcban és Izraelben már sikerült csökkenteni a halálos és a súlyos közúti balesetek számát. A PIN tehát bizonyíthatóan olyan közlekedéspolitikai eszköz, amelynek alkalmazásával jelentős javulás érhető el a baleseti statisztikákban – mondta Schváb Zoltán a nagyszámú nemzetközi közönség előtt elhangzott megnyitójában. A helyettes államtitkár hozzátette, hogy a három fő halálozási ok – a gyorshajtás, az ittas járművezetés és a biztonsági öv használatának elmulasztása – meghatározásával súlyozhatóvá vált az intézkedések fontossága.

Magyarország uniós elnökségi programjában hangsúlyosan kezelte a közlekedésbiztonság kérdéseit – közölte a helyettes államtitkár, aki arra is emlékeztetett, hogy a 2010–2020. évi közlekedéspolitikai fehér könyvre vonatkozó bizottsági javaslat a fő célkitűzések között rögzíti, hogy 2050-re a tagállamokban bekövetkező közúti balesetek halálos áldozatainak száma nullához közeli érték legyen. A dokumentumot a júniusi tanácsülésen megvitató tagállami miniszterek a legfontosabb és legsürgősebb feladatok között említették további helyi és nemzeti szintű akciók indítását a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében, az európai közlekedési kutatási és innovációs politika megerősítését és az intelligens közlekedési rendszerek kiterjesztését.

Az elmúlt hét tragikus magyarországi buszbalesetei is igazolják, hogy a magyar elnökség alapos okkal tartja közlekedésbiztonsági szempontból is vizsgálatra érdemesnek a közúti tranzitforgalom kérdését – hangsúlyozta a helyettes államtitkár.

Schváb Zoltán beszámolt a közlekedésbiztonság terén az elmúlt időszakban elért hazai eredményekről is. Ennek kapcsán megemlítette, hogy a magyarországi közúti közlekedés biztonsága 2010-ben tovább javult, a 2001-es bázisévhez képest hazánk mintegy 40 százalékos csökkenést ért el a közúti közlekedési balesetekben elhunyt személyek számában. A helyettes államtitkár arra is kitért, hogy elkészült a 2011-2013. évekre vonatkozó Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram is, amely a hazai és térségi sajátosságokat egyaránt kezelő, európai színvonalú és biztonsági-szemlélet központú magyarországi közlekedési rendszert hoz létre.

A biztonságos közlekedéshez szükséges ismeretszint további fejlesztésre szorul, így a közlekedésre nevelés korszerűsítésére, kommunikációs és felvilágosító kampányokra, a járművezető képzés rendszerének megújítására van szükség – foglalta össze Schváb Zoltán az elkövetkezendő három év főbb feladatait. A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet a motorkerékpárosok, a kerékpárosok és a gyermekek közlekedésbiztonsági helyzetének javítására, a közlekedésbiztonsági szempontok hatékonyabb érvényesítésére az útépítéseknél.


Kiadta: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztály