Magyar-román kormányközi megállapodást írt alá szerdán két gyorsforgalmi út határmetszéspontjáról Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára és Anca-Daniela Boagiu, Románia közlekedési és infrastrukturális minisztere. A megállapodás részleteiről Völner Pál egy videóinterjúban beszélt.
A román féllel két megállapodást írtunk alá, az egyik az M43-as, a másik az M35-ös gyorsforgalmi út határösszekötő szakaszára vonatkozott – jelentette ki a videóinterjúban Völner Pál. Elmondta, a projekteket uniós forrásból finanszírozzák.
Emlékeztetett: a román közlekedési miniszterrel múlt év decemberében is folytatott megbeszélést ezekben a kérdésekben, mostanra született meg a megállapodás.
Az államtitkár szerint a román fél maximálisan együttműködött, a tárgyalásról nagyon pozitívak voltak a tapasztalatok.
Tájékoztatása szerint a két autópálya uniós, a projekthez köthető alsórendű utak pedig a határmenti együttműködésben rendelkezésre álló forrásból valósulnak meg.
Kiemelte: szándékaik szerint az aradi összekötő szakaszt 2013-ig, a Kolozsvár fél tartó nagykereki autópálya-szakaszt 2015-16-ig szeretnék megvalósítani.
Az M49-es nyomvonalára most készítjük elő a határmetszéspont helyét, ami Szatmárnémeti felé biztosítana összeköttetést. Ez egy 2020-ig kitekintő távlatot jelent – tette hozzá.
Völner Pál arról is beszélt, vasúti fejlesztések jelenleg is zajlanak: a transzeurópai hálózat részét képező Hegyeshalom-Lőkösháza vonalon most is folynak munkálatok. Bejelentette: a határmenti vasúti kapcsolatok ügyében koordinációs munkacsoportot állítanak fel, amely arra tenne javaslatokat, mely pályaszakaszokat lenne érdemes újjáéleszteni.
Cikk: | Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten |
Cikk: | Erősödhet a vasút és a hajózás versenyképessége |
Cikk: | Egységes vasúti tér lesz az unióban |