A korábban jelzett 1.800-nál háromszázzal több, 2.100 munkahelyet teremt Győrben az Audi - jelentette be az új üzem csütörtöki alapkőletételi ünnepségén Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke.
A korábban jelzett 1.800-nál háromszázzal több, 2.100 munkahelyet teremt Győrben az Audi - jelentette be az ünnepségen Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. Mint mondta, arról is döntés született, hogy Győrben saját présüzemet állít fel a járműgyártó - mondta, hozzátéve, hogy az új győri üzem - Ingolstadt, Neckarsulm és Brüsszel mellett - az Audi negyedik olyan telephelye lesz, amely a teljes gyártási folyamatot elvégzi. Megemlítette, hogy az eddig eltelt 18 évben Győrött 20,5 millió motort és 530 ezer autót gyártott az Audi. Emlékeztetett arra, hogy a cég 2020-ig szóló stratégiájában célként jelölték meg az évi kétmillió autó gyártását. Magyarország mindig is stabil és megbízható partner volt, amely újra és újra saját erőből tudott talpra állni - fűzte hozzá. Rupert Stadler köszönetet mondott a parlamentnek, a kormánynak és személyesen a miniszterelnöknek, amiért kezdettől fogva nagyon nyitott, a mély bizalmon lapuló tárgyalásokat folytathattak.
A kormányfő és a cégvezető tavaly szeptemberben jelentette be, hogy a járműgyártó cég 900 millió eurós fejlesztést hajt végre a nyugat-magyarországi telephelyen, ez közvetlenül 1.800-zal növeli a munkatársak létszámát. (A tavalyi év utolsó napján 6.422-en dolgoztak a gyárban, közülük 6.138-an munkaszerződéssel.) Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter három hónappal később közölte, hogy az Európai Unió kiemelt közérdekre hivatkozva jóváhagyta a beruházásban érintett Natura 2000 területek átminősítését, zöld utat adva ezzel a fejlesztésnek. Az Audi-fejlesztés 11,2 milliárd forintos állami támogatást kap.
Thomas Faustmann, a magyarországi Audi-leányvállalat ügyvezetésének elnöke február elején beszélt újságíróknak arról, hogy március elsején - a közműépítésekkel és a földmunkákkal - megkezdődött a kivitelezés. Akkori közlése szerint 2013 22. hetében el kívánják indítani az új üzemrészben a sorozatgyártást, ami azt jelenti, hogy az első kocsiknak 2012 őszén el kell készülniük itt. Az év elején megjelentek sajtóinformációk arról, hogy egy 2018-ban üzembe álló második ütem is szerepel a társaság terveiben. Erről Thomas Faustmann március elején úgy nyilatkozott: a járműgyártás bővítése után születik döntés arról, hogyan tovább, de jó, ha van szabad terület a fejlesztéshez.